Wanderlust: Praag #2

2.6.16


Daar is dan eindelijk deel twee over Praag! (: Zoals ik in mijn vorige blogpost schreef, hadden we zondag al een beetje gepland wat we de volgende dag zouden gaan doen. Helaas duurt het de laatste paar maanden wat langer totdat ik een post schrijf over mijn reis...hopelijk kan ik het bloggen weer wat meer gaan bijhouden. Maar ja druk druk druk.
Anyways nu eerst een stukje over onze tweede dag in Praag!

P.s. Een foto als hierboven zie je vast wel vaker op mijn blog voorbijkomen ;) Ik heb besloten elke vakantie een foto als hierboven te maken. Onbewust deed ik dit al, want ik zie steeds vaker deze pose terugkomen op mijn vakantiefoto's haha. Dus inmiddels heb ik al een hele serie geschoten vanaf meerdere mooie uitzichtlocaties door Europa ^^ Misschien schrijf ik hier nog wel eens een post over hihi.

Na een heerlijk ontbijt in het hotel en gewapend met de instructies van de receptionist wisten we met de tram de wijk Vyšehrad (Tsjechisch voor 'hoge burcht') te vinden. Dit is een vestigingsstadje met hoge muren en stadspoorten iets buiten het centrum van Praag. Zeker een bezoek waard vanwege het uitzicht over de stad en de rivier Moldau.  


Wat zeker een bezoekje waard is, is de Petrus en Paulus kerk met de bijbehorende erebegraafplaats. Hele mooie architectuur!


Na deze ochtendwandeling hebben we bij ons vaste stamcafé in het buitenland, Costa, een lekker bakkie pleur op met uiteraard een gebakkie on the side. Na wat gedoold te hebben door de gezellige straatjes van Praag kwamen we per toeval bij de Lennon Wall. Een ware kleurexplosie! Neem wel een portie geduld mee, want: vele Japanners, als ook jij een foto wilt maken van deze graffitikunsten (het liefst zonder peace poserende toeristen natuurlijk ;))


Halverwege de middag beklommen we de trappen naar de burchtwijk Hradčany (alweer een burcht haha). Je vindt hier onder andere het burchtplein, de Praagse burcht, de St. Jorisbasiliek en de St. Vituskerk. Kortom, veel pracht en praal. Daarover gesproken, het Gouden Straatje vindt je hier ook. Al weet ik zelf niet precies waar, misschien dat wij er wel geweest zijn, maar pas in het hotel las ik dat dit straatje ook in deze wijk gelegen is ^^


Na een tijdje in de zon gezeten te hebben op het burchtplein luisterend naar een prima gitaarspeler (zag er ook prima uit trouwens, maar dat terzijde HAHA), werd het toch wel koud! Het was immers pas februari. 


Snel opzoek naar een leuk restaurantje, vlakbij de Karelsbrug aangezien we de brug verlicht wilden fotograferen. 
We werden uiteindelijk zo ongeveer naar binnen getrokken bij het restaurantje U Tri Zvonku. Warning: ga hier niet heen! Het mag dan wel goedkoop zijn, maar het eten is onder de maat en de bediening afschuwelijk! Na snel een klein beetje van de meuk op mijn bord naar binnen geschoven te hebben, was het snel rennen naar de Karelsbrug. Helaas begon het te miezeren, maar dat mocht de pret niet drukken.


Na een uur besloten we de tram naar het hotel te pakken, geen overbodige luxe aangezien het inmiddels mega hard regende. Dus dat werd de berg op rennen, maar ja eenmaal veilig achter de schuifdeur van het hotel zagen we er alsnog uit als twee verzopen katten haha.

Op naar de volgende dag met uiteraard weer een heerlijk ontbijt en een prachtige bibliotheek die je echt moet zien! Dus houdt mijn blog in de gaten! (:

Voor meer foto's klik hier.

You Might Also Like

8 reacties

  1. Super leuk! Zullen we terug ? :-)
    Foto's zijn erg gaaf !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje hihi, probeer het weer een beetje op te pakken (: Misschien helpen je tips ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit is vet leuk verslag Rebecca, mooie foto's.
    A.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh, prachtige foto's <3. Praag is zo mooi! Als ik dit zo zie, wil ik maar al te graag op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het compliment hihi ^^ Praag is zeker mooi, nog mooier als de zon schijnt! Heel herkenbaar hoor. Als ik mooie foto's zie, denk ik "o o nu wordt mijn travel wishlist nog langer" haha.

      Verwijderen
  5. Ziet er prachtig uit! Ik ben nog nooit in Praag geweest maar het ziet er uit als een stad die je gewoon een keer gezien moet hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Praag is echt zo'n stad die je gezien moet hebben. Ik raad je wel aan in het voorjaar te gaan of in ieder geval als het al iets warmer is hihi ;)

      Verwijderen

Subscribe