I saw: Soesterduinen

26.6.16


Een paar weken terug toen het in het weekend nog mooi weer was, en niet alleen door de weeks zoals nu het geval lijkt...serieus doet de zon dat om ons te pesten?, vertrok ik samen met een vriendin om weer eens een stukje Nederland te ontdekken en te fotograferen. Dit keer stond vliegbasis Soesterberg op de planning en als we er dan toch zijn...kunnen we daarna net zo goed doorrijden naar de Soesterduinen. Iets waarvan ik geen spijt heb! Kijk je mee naar een prachtig stukje Nederland?

O ja en ik zag weer eens mogelijkheden voor een kleine fotoshoot...gelukkig had ik daarvoor een slachtoffer meegenomen haha. Maar hierover later meer (:

Ik had ergens gelezen dat je op vliegbasis Soesterberg ook de landingsbaan op kan, dit is ons echter niet gelukt aangezien het broedseizoen is. En eerlijk gezegd kon ik de landingsbaan in kwestie ook niet echt vinden. Ik neem aan dat het niet de baan is die voor het museum ligt, want hier wordt nog gevlogen met zweefvliegtuigjes. Iemand die dit wel weet?

In ieder geval er was nog genoeg te zien in de omgeving. Zoals ik hierboven al zei, heb je er een museum. Het militair museum. Wij zijn alleen de uitkijktoren in geweest waarvandaan je uitzicht hebt over de hele vliegbasis en bij goed weer Utrecht kunt zien liggen. Een goede manier dus om je te oriënteren (:


In de uitkijktoren vind je rondom verhalen over de geschiedenis van de vliegbasis, heel interessant. Eenmaal weer beneden kun je zelf door de geschiedenis lopen, een deel van de gebouwen is namelijk nog intact.

Zo vind je er het oudste militaire gebouw van ons land, het 'verbandgebouwtje', wat de Tweede Wereldoorlog overleefd heeft. Het is gerestaureerd, wel in een andere staat dan hoe het er vroeger uitzag, maar nog wel herkenbaar. Wij hebben op eigen houtje door het park gelopen en kwamen zo onder andere door het munitiepark en langs de verkeerstoren. Er lopen ook verschillende wandel- en fietsroutes. Voor meer informatie, kijk even op deze site.


Uitgekeken? Dan raad ik je zeker aan om ook nog even door te rijden naar de Soesterduinen. Een prachtig natuurgebied en ook wel apart eigenlijk zo'n grote zandverstuiving midden in het land. Als je er water bij denkt, zou je zo aan de kust kunnen zijn. Je kunt er lekker van de zon genieten door in de luwte te gaan zitten en ook is het ideaal om te fietsen en wandelen (: ...en o ja om in bomen te klimmen hihi (hierover later meer :P).


Voor meer foto's, klik hier

Wat vinden jullie van dit natuurgebied, zelf wel eens geweest? Of nog tips voor meer mooie plekjes in Nederland? (:

You Might Also Like

6 reacties

  1. Mooie foto's! Ik kom daar regelmatig maar dat schattige houten ' verbandgebouwtje' , heb ik nog niet eerder gezien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje (: Dat houten huis staat niet in de Soesterduinen hoor ;P hoort bij vliegbasis Soesterberg hihi.

      Verwijderen
  2. Mooie foto's, het lijkt mij heerlijk om rond te wandelen met mooi weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt een aanrader! Je ontdekt ook steeds weer nieuwe plekjes daar (: Als het nu eindelijk eens mooi weer wordt hè!

      Verwijderen
  3. Ziet er prachtig uit! Komt op de bucketlist. Lijkt me een mooi gebied om foto's te nemen. Ik ben er al wel eens langs gereden maar nooit daadwerkelijk gestopt. Bij je eerste foto dacht ik dat je bij de Loonse en Drunense duinen was geweest. Als je de Soesterduinen mooi vindt dat raad ik je dat Nationaal Park ook aan om een keer te bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zeg zeker doen! Haha ja de Loonse en Drunense duinen lijkt er inderdaad op. Staan nog op het lijstje...is alleen net weer iets verder rijden voor mij.

      Verwijderen

Subscribe