I saw: Bloesem in de Betuwe

15.5.16


Ik zag bloesem in de Betuwe...misschien kan ik dat beter veranderen in: ik zag nauwelijks bloesem in de Betuwe haha. Samen met een vriendin besloot ik afgelopen weekend te genieten van het mooie weer (terwijl ik dit schrijf, is het buiten zo'n 20 graden kouder *huil huil*) en dus planden we een kleine roadtrip door de Betuwe. Leuk idee, maar een beetje aan de late kant...de meeste bloesem was namelijk al uitgebloeid. Dat maakte het echter niet minder leuk (:

Als je daadwerkelijk de bloesem in al zijn pracht wilt zien, kun je het beste in april richting de Betuwe gaan. Ze hebben zelfs bloesemtochten en een overzicht van de recente bloesemstand...dus wees niet zo eigenwijs als ons en kijk eerst even op deze site. Die geeft toch duidelijk aan dat de pruimen, kersen en peren al uitgebloeid zijn. Het enige wat je nog kunt vinden is het laatste beetje appelbloesem en dat is dan ook wat wij zagen.

Ons startpunt was Buren...ik had er nog nooit van gehoord. We vroegen ons dan ook geregeld af waar we waren. Uiteindelijk strandden we op het Gelderse platteland in dit schattige dorpje waar we spontaan een boers accent begonnen te imiteren (jammer genoeg was ik mijn klompen vergeten). Hoort erbij toch? Buren is in ieder geval een bezoekje waard en een goed beginpunt voor de bloesemtocht...of als je op zoek bent naar de plaatselijke Snuffehal? HAHA.


De aanblik van de brug over het water met de vrolijke bloemetjes, een gezellig terrasje aan het water en vlaggetjes in de straat gaf mij gelijk een vakantiegevoel (: En het omaatje met, waarschijnlijk, haar dochter en de tekst op de achtergrond was het perfecte plaatje op deze Moederdag! ;)


Tijdens onze wandeling door dit pittoreske dorpje spotte we zowaar nog wat bloesem, half uitgebloeid dat dus wel. De mooie Japanse kers maakte weer een boel goed, tijd voor een mini fotoshoot (:

 
Aangezien we al een paar uur leefden op 2 kopjes thee en een Moederdag gebakje en het zo'n 30 graden was, begonnen we langzaam aan uit te drogen. Tijd voor een break. Een leuk restaurantje hiervoor is De Prins, je kunt hier heerlijk aan het water zitten en mensen kijken die het dorpje via de brug betreden. Ik zeg wij zitten hier goed ^^

Toch wilden we hier niet eeuwig zitten, we hadden immers een doel: bloesem spotten. Dus vol goede moed doken we de auto weer in...een local (nu voel ik me net Chris Zegers) zei ons dat we de Appeldijk konden proberen. Navigatie breng ons hier maar heen...de Appeldijk is zeker een mooie plek, bloesem vonden we er echter niet. Na druk zoeken op Google van mijn zijde probeerden we Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt. Ook een mooie plek, maar je raadt het al...


Eigenwijs als we zijn, hebben we toch nog even rondgereden over het platteland van de Betuwe. Overigens wel prachtig met die vele boomgaarden...maar zonder veel succes. We zijn nog even gestopt langs de doorgaande weg om een boomgaard in te lopen. Hebben we toch nog appelbloesem gefotografeerd, want ja alleen hiervan kon je de laatste bloesem nog spotten (dat zei de website ook al, soms heeft internet wel gelijk hihi).

  
Al met al wel een geslaagde dag met goed gezelschap, prachtig weer en lekker eten.

Voor meer foto's, klik hier!  

You Might Also Like

2 reacties

  1. hihi.... die foto met bord "Parijs" waar je 2 dames zien zitten en genieten van het zon. Leuk

    A.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje hihi die vond ik zelf ook wel goed gelukt...helemaal omdat het toen moederdag was ^^

      Verwijderen

Subscribe