Wanderlust: Praag #1

27.3.16


Vorige maand was het tijd voor mijn eerste citytrip van 2016. Zin inn!! Voor de vijfde keer ging ik een mooie stad ontdekken met Daphne, Praag stond bij ons beiden al een tijdje op de travel wishlist. Via travelbird wisten we een leuke aanbieding te scoren.
Zondagochtend vertrokken we met de auto naar Amsterdam, ideaal! Zagen de wegen er door de weeks ook maar zo uit, we konden zo door scheuren hihi. Rond 11.00 uur gingen we de lucht in en een ruim uurtje later waren we al in Praag!

Vanaf de luchthaven moesten we nog met het openbaar vervoer naar het hotel, toen we een kaartje kochten, verbaasden we ons erover hoe spotgoedkoop dat was (deze verbazing zal zeker niet voor het laatst zijn haha). 

Ik ben nogal een planner en af en toe een lichtelijke controlfreak...tsja ik ga nou eenmaal goed voorbereid op vakantie hihi, sorry :P Anyways de route naar het hotel had ik al helemaal uitgestippeld, eerst moesten we een stukje met de bus, daarna met de metro en als laatste met de tram. Na een steile straat ingelopen te zijn, waren we bij ons hotel! Red & Blue Design Hotel zal voor de komende dagen ons onderkomen zijn en daar hoorde je mij niet over klagen! (: Onze hotelkamer had als extraatje een kleine woonkamer en prachtig uitzicht over de stad...en het ontbijt was elke ochtend weer een feestje.


Aangezien we vroeg in de middag al in de stad waren en de zon zich af en toe liet zien, besloten we eerst de Petřín heuvel te beklimmen. Ons hotel was gevestigd naast dit park dus ideaal om mee te beginnen. Tussen de wijngaarden door (lees: dooie takkies, wegens het seizoen was er weinig groen te zien) kwamen we steeds dichterbij het Eiffeltorentje boven op de heuvel. De heuvel biedt een mooi uitzicht over de stad en is een uitstekende manier om jezelf een beetje te oriënteren en te zien wat de stad beneden je te bieden heeft (:

Je ziet al snel een paar bekende toeristische attracties, zoals de Karelsbrug (die zwart ziet van de toeristen haha, zie eerste foto), Hradčany (burchtwijk), het Strahov klooster en het Oudestadsplein met daar boven uitstekend de Týnkerk.


Eenmaal boven hebben we op één van de vele bankjes eerst maar eens een broodje naar binnen gestauwd, waar die van mij zowat werd opgegeten door een kwijlende hond. Lekker hoor haha. Met iets meer energie hebben we nog even rondgelopen boven op de heuvel om te checken of we de zonsondergang konden vastleggen, helaas al die dode takkies blokkeerden het uitzicht. 


Tijdens de afdaling begon het al wat te schemeren en had mijn camera er geen zin meer in *baal baal*. Ik was vergeten mijn batterij op de laden ): Toch heb ik in de schemering nog wat foto's kunnen maken van de gezellige kronkelende straatjes en kleurrijke gebouwen.


's Avonds hebben we gegeten in een gezellige pub U Maleho Glena waar ze typische Tsjechische gerechten serveerden, dus kipschnitzel en goulash met dumplings it was!

Eenmaal terug in het hotel toverden we onze notitieboekjes, reisgidsen en plattegronden tevoorschijn. Laten we een planning (o o daar issie weer) maken. Houd mijn blog in de gaten voor meer reis- en soort van verdwaal verhalen over Praag.

Voor meer foto's, klik hier!

You Might Also Like

1 reacties

Subscribe