Tips voor een dagje Antwerpen

31.1.16


Zoals ik in mijn vorige post al vertelde, combineerden we Doel met Antwerpen. Na uit gefotografeerd te zijn in het spookstadje met al z'n oude meuk, waren we in ongeveer een halfuurtje in het gezellige Antwerpen. 

In zo'n grote stad is parkeren natuurlijk altijd duur en een drama, maar een tip! Parkeer aan de Cockerillkaai, dit is gratis (ja we blijven Nederlander hea haha). Het is echter wel goed zoeken naar een plekje natuurlijk om bovengenoemde reden, dus het is een aanrader om 's ochtends te komen. Echter met een beetje geluk vind je er 's middags misschien ook nog wel een plekje...wij in ieder geval wel. Oké hier moet gezegd worden dat wij buiten het terrein stonden en het geluk hadden dat twee betonblokken ver uit elkaar stonden en er een auto door kon. Uiteindelijk stonden we vlak langs de Schelde geparkeerd en ja ik was een beetje bang dat ze die betonblokken weer zouden verplaatsen en wij dan 's avonds niet meer weg konden HAHA. 

Anyway vanaf deze parkeerplek loop je zo het centrum in, ideaal! (: Wij kwamen ergens terecht waar veel oude meuk/ vintage winkeltjes gevestigd waren. Dus ben je op zoek naar oude landkaarten, typemachines, geweien of andere dingen die nu helemaal hip zijn...ga hier dan niet heen, want zo vlakbij het centrum is al dat spul achterlijk duur! Het is dat je het even weet haha, in Antwerpen zijn echter wel veel vintage winkeltjes, deze kun je beter zoeken in de achteraf straatjes. 


Toe aan een bakkie koffie, dan is Me & My Monkey zeker een aanrader. Een gezellig cafeetje met goede koffie, lekker gebak en old skool muziek gedraaid vanaf een lp speler (: Volgens mij had ik toen de chocolatte of honeymoon (ja ik drink koffie alleen met een smaakje) en de rechter litermaat is speculatte.
» Oever 18


Als je weer helemaal uitgerust bent, loop dan verder richting centrum. Aangezien je nog niet in het historische centrum bent, vind je hier veel leuke creatieve winkeltjes. Wunderkammer is zeker een aanrader! Op zoek naar een origineel cadeautje, dat vind je hier vast wel (:
» Steenhouwersvest 13


Geniet hier ook nog even van de rust en kijk vooral eens omhoog, de gevels van de gebouwen in Antwerpen zijn mooi! En tegen de tijd dat het avond wordt, branden overal gezellige lichtjes. Je wilt er niet meer weg haha.
Eenmaal in het centrum wordt je begroet door massa's mensen en is het wederom vechten om een plekje om te eten of drinken (dat weet ik nog wel toen ik er een paar jaar geleden was met een vriendin, we hebben lopen zoeken als een malle naar een vrij plekje). Neem dus ook een dosis geduld mee HAHA. 


Gelukkig kennen mij zus en zwager de stad al wat beter en was een plekje om te eten niet zo'n probleem. Nou ja zelf zoeken ze ook nog wel naar winkels hoor, zo besloten we een kwartier voor sluitingstijd op zoek te gaan naar Veritas (een groot warenhuis denk ik, soort van Hema), dus we doorkruisten een gedeelte van de stad in snel tempo. Vond ik niet erg, ik hobbelde er met mijn camera gewoon achteraan en maakte nog wat kiekjes hihi. Uiteindelijk hebben we de zoektocht gestaakt en zijn we neergestreken in een leuk Italiaans restaurant Da Giovanni (als ik me goed herinner). 

Ik was er maar een paar uurtjes, maar ik heb weer genoeg nieuwe dingen gezien in Antwerpen. Zeker een aanrader, ook om gewoon te winkelen! (: Je vindt er in het centrum veel grote kledingketens. Daarom wil ik nog wel een keer heen, maar dan niet in het weekend, je kunt er dan over de mensen lopen. Misschien is het er door de weeks rustiger?

Hebben jullie nog tips voor een dagje Antwerpen?  

You Might Also Like

5 reacties

  1. Leuk overzicht ! Jaa Antwerpen alweer 100 jaar geleden dat we er samen heen gingen haha. We hadden toen ook in een heel leuk tentje ontbeten, maar geen idee meer hoe dat ook al weer heet ..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ja dat is inderdaad alweer 100 jaar geleden HAHA. Zie dat die post over toen als gerelateerd artikel hierboven staat, als ik die foto's zie (uhmm tsja). Jaaa dat is waar, super leuk tentje en de storm was ook eindelijk gaan liggen toen HAHA.

      Verwijderen
  2. Leuk dat je Antwerpen zo leuk vind en terug wilt gaan.
    Als je volgende keer terug gaat moet je de Backyard (grote markt 52) op de grote markt bezoeken. Leuke eetplaats met een leuk terras achteraan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O dat ziet er wel super leuk uit! Bedankt voor de tip! :D

      Verwijderen
  3. wat prachtig en wat goed dat je ook nog adressen bij hadt vermeldt... noteer ik zo in mij notebook hahaha. Ik wil ook een keertje graag naar Antwerpen... misschien ook een nachtje overnachten. En vol genieten van zon en chocolade hihihi.

    A.G.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe