Wanderlust: Edinburgh #3

5.12.15


Het heeft even geduurd, maar hier ben ik weer! En ja ik ga vrolijk verder met mijn verslag over Edinburgh. Wegens een overload aan foto's duurt het ook even voordat ik deze allemaal uitgewerkt heb...hopelijk was het het wachten waard ;) Inmiddels zijn we bij dag drie aangekomen, lees je mee?

Na de vorige dag veel gelopen te hebben...gingen we daar de volgende dag gewoon vrolijk mee verder. Misschien niet heel slim, maar hallo mooie gebouwen, straatjes, mensen, natuur, tsjaaa daar kan ik geen nee tegen zeggen. Here we go!

Na het steegje Anchor Close naast ons hotel weer beklommen te hebben, waren we weer in The Royal Mile. Deze hadden we nog niet helemaal gelopen, dus dat was het plan. Zoals ik al eerder zei de ene kant van deze hoofdstraat eindigt bij Palace of Holyroodhouse en de andere kant eindigt bij Castle Rock. Dat was onze bestemming voor vandaag. Niet vergeten dus als je in Edinburgh bent, je moet deze straat echt van begin tot eind lopen ;). Daarboven op Castle Rock ligt dus het imposante Edinburgh Castle. Ik hou van kastelen!


Oja Gordon Ramsay was er ook ;P (Ik hoor hem al bijna schreeuwen: "Why did the chicken cross the road? Because you didn't f*cking cook it." of "This beef is so undercooked that it's starting to eat the salad." HAHA sorry maar die uitspraken van hem zijn hilarisch).


Na een kleine helling ben je dus op één van de heuvels van de stad, je hebt er wederom een prachtig uitzicht over de stad. Ik vind het ook zo mooi dat het kasteel boven de stad ligt, overal zie je het bouwwerk weer. Niet zo gek toch dat deze heuvel gekozen is? De strategische waarde ervan wordt direct duidelijk. We zijn niet in het kasteel geweest (lees: te duur), maar de buitenkant alleen al is de moeite waard (:
Wat mij ook de moeite waard lijkt is de Military Tattoo eind augustus en nee dit heeft niets met tatoeages te maken. Het is een militaire muziekparade, gehouden puur uit traditie en ter viering van de Scottishness, inclusief de befaamde 'bag pipes' (yeah).


Ik wil mijn mega blije hoofd terug! ;)
 

De gebouwen om het kasteel heen zijn ook mooi, vele herken je, aan de mij inmiddels bekende, steenkleur. Dit geeft het allemaal een fijne gezellige Schotse sfeer. Zeg nou zelf je moet toch wel van deze stad met zijn historie gaan houden?


Dit schattige koppel moest ik wel even volgen met mijn zoomlens, ze liepen het hele plein over met hun selfiestick...de perfecte selfie maken lukte echter niet helemaal tot hier. Ik wilde er al bijna heenlopen om ze te helpen haha.
 

Genoeg gezien? Dan daal je af via Castle Wynd naar Grassmarket. Je kunt je daar opwarmen in één van de vele cafeetjes. Aan het nabijgelegen West Port vind je Mary's Milk Bar bekend om zijn warme chocolademelk met ijs, nomnomnom. O ja en in diezelfde straat zit ook een schattig propvol boekwinkeltje (:



Na een 'meal deal' gescoord te hebben bij Sainsbury's (what else?) vervolgden wij onze wandeltocht naar de begraafplaats Greyfriars Kirkyard. Dit keer om alles wat beter te zien, de vorige avond was het namelijk schemerig en mistig. Over beter gezien gesproken...NOG heb ik Greyfriars Bobby niet gezien (zie vorige post)! De grafstenen zijn echter ook al indrukwekkend genoeg, zo groot! Je hebt echt het idee dat je door de geschiedenis loopt.


Af en toe komt er een houten Klaas met een hoed en camera door het scherm huppelen...o wait that's me! Haha.

 (Foto door Arzu)


Wordt het weer wat slechter? Dan duik je gewoon het Museum of Scotland en Royal Museum in! Gelegen tegenover de begraafplaats. Dit is wat wij die middag ook deden, hierover volgt binnenkort een post. Dus houdt mijn blog in de gaten! (:

Voor meer foto's klik hier.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Jaa wauw deel 3 alweer ! Prachtige foto's weer en nog meer wanderlust naar deze mooie stad :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje ^^ Jaaaaa je moet toch wel van deze stad gaan houden hihi (ik heb het voor Sinterklaas gevraagd, maar helaas HAHA)

      Verwijderen

Subscribe