Kerstgekte in Drenthe

28.12.15


Donderdagmiddag vertrok ik samen met een vriendin met een koffertbak vol meuk richting Drenthe (het leek wel een volksverhuizing), natuurlijk met 3FM serious request uit de speakers. Na Dagmar afgezet te hebben bij haar moeder, leegde ik een paar minuten later mijn koffertbak bij mijn moeder en stiefvader inclusief kerstcadeautjes voor onder de kerstboom. Laatst genoemden waren natuurlijk enorm nieuwsgierig naar wat er in dat leuke cadeaupapier zat! Geduld is een schone zaak, we moeten toch echt wachten met uitpakken tot Eerste Kerstdag ;P

Mijn zus en ik zouden zorgen voor het toetje, dus allereerst moest ik nog even wat voorbereidingen hiervoor treffen: merengue maken. Ja en dat was dus merengue maken totdat mijn arm er ongeveer afviel. Na wat wel een uur leek, was het mengsel goed en konden de schuimpjes de oven in. Nomnomnom. Kijk ze glimmon!


Als ik dan toch moet wachten, kan ik net zo goed al die kerstversiering in huis even fotograferen...gezellig toch! Dat geeft tenminste nog een beetje een kerstsfeer, dat idiote warme weer van deze maand helpt niet echt mee aan het kerstgevoel natuurlijk! 


Over drank hoeven we ons in ieder geval geen zorgen te maken. Ik heb zelf gekozen voor de Licor 43 waardoor ik al snel als drankorgel bestempeld werd...uhm ja halleuu ik doe wel mega lang over dat glas, want ja 31% haha. 

Inmiddels waren mijn zus en zwager ook gearriveerd, de kerstgekte was dus compleet. Na de kerstnachtdienst was het tijd om de eerste fles gloeiwijn leeg te zoepen, hè gadver, doe mij die likeur dan maar.

De volgende ochtend was ik net wakker of ik had mijn camera al in de hand, het keremis ontbijt stond al klaar en dat moest even vastgelegd worden. Nu was ik echter niet de enige met dat idee...mijn zus is niet voor niks fotografe. Dus al snel liepen er twee types met een camera door huis, iets wat normaal nooit gebeurd HAHA. Nadat het hele huishouden eindelijk weer fris en fruitig was, konden we beginnen met het uitpakken van de cadeautjes (ik was het al bijna vergeten). Overigens voor het eerst dat ik kerst vier met cadeautjes, toch wel errug leuk hihi. Voor mijn moeder en stiefvader hadden we een kerstpakket samengesteld, dus voordat ze dat uitgepakt hadden (goh sokken, en 2 nog wel! haha) waren we weer zo'n uur verder HAHA. Zelf had ik ook nog wat last minute inkopen gedaan en ook ik kreeg cadeautjes (:


Nadat we de banketstaaf achter de kiezen hadden, rolden we in één moeite door naar de zelfgemaakte damponde soep van mijn moeder. 


's Avonds moest er nog gegourmet worden, dus hoog tijd om al dat eten van eerder er even af te lopen door een rondje dorp te doen. En je raadt het misschien al, weer liepen er twee types rond met camera HAHA.


Is het nou kersemis of voorjaar??


Poee en omdat het zooooo koud was buiten (uhum) was het tijd om weer even op te warmen met de nodige alcohol. Laten we een fles Hugo open maken...makkelijker gezegd dan gedaan. De waterpomptang moest er zelfs aan te pas komen HAHA. Het mooie was ook nog dat tijdens dat moment suprême er dit keer drie types met een camera klaarstonden om dit vast te leggen HAHA!


Na de computerles en de nieuwste ontdekking (4K) was het toch hoog tijd (yeah right) om weer eens wat te eten. Het gourmetstel werd aan geslingerd en al het brood, vleesch, vis, fruit, salades en Hugo werd op tafel uitgestald. Let's eat! (: O en laten we vooral dat Masterchef waardige dessert van mijn zus en mij niet vergeten! Eton Mess echt zo lekker!


En dat was in vogelvlucht kersemis 2015, jemig wat gaat de tijd snel! Op naar het volgende eetfestijn: oud&nieuw.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wat ontzettend gaaf geworden zeg! Super mooi gefotografeerd en ziet er trouwens ook mega gezellig uit ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! :D Leuk zo wel hea die kerstsfeer vastgelegd haha. Was zeker gezellig haha ^^

      Verwijderen

Subscribe