Wanderlust: Edinburgh #1

18.11.15


Eindelijk is daar dan de eerste post over Edinburgh. Vooraf zal ik maar vast zeggen: bereid je voor op veel foto's. Ik begin dit reisverslag met hét hoogtepunt van de reis, niet voor niets maakte ik op deze prachtige dinsdag de meeste foto's. Na deze dag wist is het ook zeker: ik ben verliefd op deze stad en op dit land. Want wat een prachtige natuur, mooie historische gebouwen, fijne sfeer en aardige mensen.

Maandag kwamen we aan in ons hotel (hierover later meer) en direct vroeg ik aan de aardige receptionist meer informatie over Arthur's Seat, vrijwel direct stuurde hij mij een aantal mailtjes. We waren dus goed voorbereid...nu het weer nog!
Goed uitgerust van de heenreis stapte ik dinsdagochtend uit bed, rende zo ongeveer naar het raam en trok de gordijnen open...ZON IK ZIE ZON! Oké opschieten daar moeten we van genieten zolang het kan ^^ We stopten snel een broodje in onze giechel en rond 09.30 uur konden we vertrekken. Ik heb van elke moment genoten, het zonlicht was fantastisch en speelde zo mooi met de stad!

Om bij Arthur's Seat te komen, loop je heel simpel de Royal Mile af, je loopt dan vanzelf tegen Palace of Holyroodhouse aan. In dit paleis leefde en leed Maria Stuart na haar terugkeer uit Frankrijk in 1561. Wij zijn zelf niet binnen geweest, omdat we zo snel mogelijk de natuur in wilden zolang de zon nog scheen hihi. Bij het paleis sla je rechtsaf en tadaa je bent er! Nu begint de echte uitdaging ;)


Ons einddoel Arthur's Seat is gelegen in het al even mooie Holyrood Park. Je hebt een aantal paden die naar het hoogste punt leiden...wij hebben naar de meest logische gekeken. Het moment dat je Arthur's Seat gaat beklimmen, wordt het pad wat meer een uitdaging, tenminste het pad dat wij hebben gekozen voor de heenweg. Door middel van een soort van trap bestaande uit keien loop je omhoog. Tip! Trek goede schoenen met profiel aan. De keien waren vochtig dus concentratie was vereist, maar het is elke stap waard dat beloof ik je!


Na veel lopen, klimmen en balanceren kom je uiteindelijk uit op 251 meter. Het uitzicht is fantastisch! Ik kan het je niet uitleggen daarvoor zal je het zelf moeten ervaren, maar ik zal mijn best doen aan de hand van de foto's ;) Zoals je ziet, hadden wij mega geluk met dit weer, wel zagen we de bewolking al aankomen, heel apart om te zien! Na al dat geploeter was het eerst tijd om de Meal Deal op te eten zittend op een rots genietend van het uitzicht. Met een volle maag waren we klaar voor de laatste meters klimmen.


Daarboven moeten we heen, naar het hoogste punt! (:

 
En daar benenden komen we vandaan ^^ 


Zoals op de foto's al zichtbaar kwam de bewolking dus snel dichterbij...tijdens de afdaling zo'n drie uur later kwamen we dan ook in die bewolking terecht. Het zicht was ineens een stuk minder!


Holyrood Park en Arthur's Seat: een goede manier om voor het eerst kennis te maken met de Schotse natuur! Natuurlijk hebben we nog meer gezien op deze eerste dag in Edinburgh, maar als dat ook nog in deze post moet dan wordt het echt een fotospam hihi. Houdt mijn blog in de gaten voor meer reisverhalen over deze prachtige stad (:

Ben jij zelf wel eens in Edinburgh of Schotland geweest? Meer tips zijn welkom natuurlijk. 

Voor meer foto's klik hier.

You Might Also Like

6 reacties

  1. Wauw!! Wat een super mooie foto's zijn het geworden..!
    Echt zo mooi daar, nu wil ik zeker....!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ja echt prachtig daar, wil zeker ook terug! (:

      Verwijderen
  2. Jaaa Edinburgh! Mooie foto's joh! En wat een prachtig licht, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks (: Jaaa heb mijn ogen uitgekeken, zo mega fijn dat de zon scheen die dag! :D

      Verwijderen

Subscribe