Captured: Mijn zus en ik

10.10.15


Lopen te lopen, op onze rode all stars (daar herken je ons aan), met een camera in de hand dat doen wij graag! Dus geef ons een camera, een leuke locatie en goed gezelschap en je zult ons niet meer horen...maar wat gebeurt er als deze twee types zelf op de foto moeten? 

Mijn zus en ik hebben het idee om als zussen foto's te maken van zussen, een zussenshoot dus. Als we willen laten zien hoe dat er dan uit ziet, tsja dan heb je eerst een voorbeeld nodig. Zo geschiedde, op twee locaties waren wij dit keer niet zelf de fotograaf, dat is toch wel even wennen haha. Alle credits voor de foto's gaan naar mijn zwagert, Jeroen.

Dus dat zelf model staan is nog wel een dingetje, wat moeten we doen dan? Of je nu voor of achter de camera staat, beide hebben zo hun uitdagingen. Als fotograaf moet je proberen de mensen op hun gemak te stellen en zo nodig wat aanwijzingen geven, als model moet je proberen niet stijf (heel lastig voor mij HA!) en gemaakt over te komen. Ik vind het resultaat in ieder geval super leuk geworden! (:

Het concept: mijn zus en ik lopen een klein stukje mee in het leven van de zussen die wij fotograferen. Wat doen ze graag samen, wat maakt hun uniek en hoe goed kennen ze elkaar. Vooraf laten we de zussen een vragenlijst invullen (een leuke lijst, niet één die doet vermoeden dat je ondervraagt worden in een donker kamertje a la CSI hihi). De antwoorden gebruiken wij tijdens de fotoshoot. De nadruk ligt vooral op spontaan, het gaat dus vooral niet om poseren. Dit kan dus soms hilarische foto's met een leuk verhaal opleveren...

Locatie 1: Naarden


Locatie 2: Rotterdam



 Pies jij ook wel eens zowat in je broek van het lachen samen met je zus? HAHA (:

Wil je ook een keer een gezellige fotoshoot samen met je zus? Laat het ons dan weten! (:

Tot slot nog een blik achter de schermen...

 

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe