Wanderlust: Barcelona

27.9.15



Juli 2010, 01.00 uur ergens op Schiphol vechtend tegen de slaap en kou (damn wat heb ik een hekel aan een TE koude airco). Tsja je eerste vakantie zonder ouders en dan ook nog voor het eerst vliegen, dat vergeet je niet snel! Zenuwachtig dat ik was...voor dat vliegen dan ;) Een vakantie met veel nieuwe ervaringen haha.


Dus na zo'n vier uur wachten in die te koude hal van Schiphol, ging ik dan eindelijk met knikkende knieën aan boord van het vliegtuig. 


Na een misselijkmakende heenvlucht en een kofferdrama op de luchthaven van Barcelona waren we er dan toch echt! WAUW. Bij het zien van de eerste real life palmboom was ik alles wat daarvoor gebeurde al snel vergeten. Ik wist het gelijk, dit is een prachtige stad.


Op zoek naar ons één kamer appartement, tenminste zo noemde ze het op het reisbureau, eenmaal binnen viel mijn mond open: een eigen keuken, woonkamer, badkamer en twee slaapkamers...zo luxe ben ik sindsdien niet meer op vakantie geweest HA! Ik raad iedereen deze appartementen aan, je hebt uitzicht op de Sagrada Familia, een leuk winkelstraatje om de hoek, de supermarkt ernaast, goede service. Niks te klagen daar bij 'Apartaments Marina'.


Na zo'n gebroken nacht was het even tijd voor een powernap om vervolgens als twee nieuwsgierige types de straten van deze wereldstad te ontdekken. Zoals ik al zei, de Sagrada Família was zo ongeveer om de hoek dus eerst daar maar even in het bijbehorende parkje hangen. Deze immense basiliek, ontworpen door Antoni Gaudí, is overigens nog steeds niet af. Sinds het leggen van de eerste steen in 1882 wordt voortdurend aan de basiliek gebouwd, de huidige officiële opleverdatum zou in 2026 moeten zijn! Zullen we dit stukje architectuur dan eindelijk zonder steigers kunnen bewonderen? 


De temperatuur in juli is al vrij hoog dus het is een aanrader om 's ochtends vroeg op pad te gaan en daarna af te gaan koelen in de Middellandse Zee. Dit is dan ook wat wij deden, fantastisch dat je op deze manier een citytrip met een strandvakantie kunt combineren (: Met de metro ben je zo op het strand, vanaf de dichtstbijzijnde halte loop je via 'La Barceloneta', een grote boulevard met heel veel restaurants en Spaanse dudes op longboards, het strand op. 


Natuurlijk is het druk op het strand aangezien heel Barcelona verkoeling zoekt, wij besloten verder te lopen tot een stuk strand waar het verrassend rustig was. Tevreden genoten we van de zon...maar wacht even de mensen zijn hier naakt! Ja hoor wie zitten er gelijk op de eerste dag op het naaktstrand, juist HAHA. En trots dat die Spanjaarden daar rondlopen met hun slingerende klokkenspel...snel het handdoekje maar weer oprollen en een plekje zoeken op het normale strand ^^

Wat het avondeten betreft, je zou denken: Spanje en paella. Maar helaas waren wij toen nog meer van die 'wat de boer niet kent, vreet ie niet' types. Nog een reden om terug te gaan naar Barcelona dus om het dan beter te doen. Natuurlijk mag dat de pret niet drukken. De volgende morgen vertrokken we fris en fruitig naar Park Guell, daar moet je geweest zijn! Net zoals zoveel gebouwen, is ook dit park ontworpen door Antoni Gaudí. Dit was ook de plek waar we net wisten te ontsnappen aan de Guardia Civil aangezien we heel leuk een foto aan het maken waren in de zorgvuldig aangelegde bloementuinen. Oepsss. Maar hallo die Japanners deden het toch ook? Het park is dus prachtig met zijn bloemen, palmbomen, mozaïek en gebouwen.


's Avonds hebben we de stad bij nacht even bekeken. Helaas was ik toen nog niet zo bezig met fotografie, dus de resultaten zijn niet toonbaar haha. De sfeer was wel heel gezellig (: (en ja mijn wenkbrauwen was ik in die periode ook kwijt daarom ontbreken de selfies - een woord wat we toen nog niet kenden ;P)


De volgende dag zijn we volgens mij de hele middag bezig geweest met het zoeken naar het winkelcentrum, we waren heel eigenwijs en zo ongeveer te verlegen om iemand aan te spreken HAHA. Maar uiteindelijk hebben we het gevonden: Diagonal Mar (na al dat zweet en bijna tranen moest dat natuurlijk wel even op de foto).


De volgende dag zijn we bepakt met Subway broodjes met de kabelbaan naar de Montjuïc geweest. Een heuvel van 173 meter die een prachtig uitzicht bood over Barcelona en waar bovenop een kasteel staat met kanonnen (ik heb iets met deze combinatie hihi). Wat mij betreft ook een aanrader!


Foto's maken vond ik toen al wel leuk, dus een uitstekend locatie voor een kleine fotoshoot haha...en serieus toen werd ik dus nog bruin, echt bruin! Nu moet ik daar teveel moeite voor doen.


Eenmaal uit de kabelbaan hebben we een stuk gelopen, we kwamen onder andere op het terrein terecht waar destijds de Olympische spelen zijn gehouden. Het was best leuk geweest om zelf ook een duik te nemen in dit Olympische zwembad, alleen het uizicht is al vet. Ook liepen we tegen het mooie Montjuïc museum aan met een prachtig plein vol fonteinen.


Als je in Barcelona bent, moet je even opzoeken wanneer de Magic Fountain de show steelt. Dit is een kleurig verlicht terras van fonteinen aan de voet van de Montjuïc, heel leuk en gezellig om mee te maken (:


Kijk mij even blij zijn met mijn 'gladiator' stijl jurkje, die zoektocht naar dat beruchte winkelcentrum was de moeite waard hihi.


De volgende dag was het weer tijd om te vertrekken, de dag kwamen we door met wat slenteren door de stad. O ja ook zijn we nog even naar La Rambla geweest, de populaire 1200 meter lange straat in het centrum van Barcelona. Wist je dat dit vroeger een droge rivierbedding was die bij hevige regen het water van de bergen naar de zee leidde? De straat eindigt daarom ook in de haven van Barcelona.


Barcelona een echte aanrader, ik wil er zelf in ieder geval nog wel een keer heen. Deze grote stad heb ik nog niet helemaal gezien en nu zal ik ook heel anders door de stad lopen. Dus wanneer gaan we weer? Hihi.

You Might Also Like

10 reacties

  1. Hahaha die wenkbrauwenopmerking en die gladiatorenjurk, geweldig ..! Leuk om te lezen en te zien hoeveel je fotografie vooruit is gegaan :-) ..!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha ja die wenkbrauwen waren wel ff een dingetje LOL. En bedankt voor het compliment, blij dat mijn foto's sindsdien verbeterd zijn (: De foto's van Noorwegen gaan nog een stapje terug ;P

      Verwijderen
    2. Leuk! Komt daar ook nog een blog van :-D ?

      Verwijderen
    3. Nou dat was wel het plan, had alle foto's uitgezocht maar zijn per ongeluk nu allemaal verwijderd. Dus denk niet dat er nog een post over komt xD

      Verwijderen
  2. oh my Rebecca wat heb je leuk in elkaar gezet, weer. En de foto's. inderdaad je werd toen erg bruin. En iedereen had zo een wenkbrauw ooit... Barcelona ziet en klinkt wel wat spannend eruit.. als mijn personal guide neem ik je mee :))))) Arzu

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook bedankt voor het compliment Arzu (: ...en ja hoor ik ga wel meer naar Barcelona. Maar het is daar wel warm en strand hea ;)
      Ik wil mijn bruine tint teruggg!! :0

      Verwijderen
  3. Wat een leuke foto's allemaal zeg! Ik moet echt snel weer terug naar Barca! En zal dan weer de fiets pakken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje (: haha ja ik wil ook snel weer een keer heen. Met mijn goede camera dit keer haha en met de fiets door de stad! Nog zoveel daar wat ik niet gezien heb.

      Verwijderen
  4. Zeer mooie foto's! Barcelona staat ook nog op mijn lijst! :)

    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe