Wanderlust: Vlieland

6.9.15


Eindelijk was het dan zover, ik ging vorig weekend voor het eerst naar een Waddeneiland! Een vriendin van mij zei al dat ik de afgelopen 24 jaar wat gemist had, haha. Nou ja ik zie inmiddels wel in waarom iedereen zo blij wordt van deze Nederlandse eilanden. Het is zo dichtbij, maar toch ook zo ver weg...toen ik op het eiland liep had ik niet het idee dat ik in Nederland was (afgezien van de mensen die allemaal Nederlands praten en de Nederlandse bewegwijzering dan haha). Je hoorde mij dan ook vaak zeggen, "ja in Nederland..." Uhm Rebecca we zijn gewoon in Nederland hea, jaja I know ;)

We waren blij dat we vrijdag niet hoefden te werken, maar man o man wat moesten we alsnog vroeg op staan! Het is voor het goede doel zullen we maar zeggen. Rond 06.45 uur (!) rolden we de auto al in, we wilden de boot van 08.45 uur natuurlijk niet missen.
Met een tas vol voedsel op schoot (ik voelde me net mijn moeder haha) gingen we de zon tegemoet. Eenmaal op de boot moest ik vechten om niet in slaap te vallen, pff wat was het warm in het zonnetje achter het glas!

Rond 10.30 uur stond ik dan met beide benen op Vlieland! Yes! Vanaf de boot liepen we zo Oost-Vlieland in, het enige dorp op het eiland, en arriveerden we bij ons hotel 'De herbergh van Flielant' midden in het dorp. Na onze koffers gedropt te hebben, was het eerst tijd om onze maag te vullen met lekkere gebakjes op het terras bij 'Riviera Lounge' om daarna het dorpje te verkennen.


Na een fiets gehuurd te hebben - een absolute aanrader op dit fietseiland - bij Zeelen fietsverhuur (gratis uiteindelijk, maar daar zul je mij niet meer over horen HA! ^^) hebben we de directe omgeving van het dorpje een beetje verkend. Op de dijk stond ik mij te vergapen aan het prachtige uitzicht over zee, de rust en de mooie wolkenluchten. Ultiem relaxen!


Let op. Op bovenstaande foto ligt de boot dus nog gewoon in het water en op onderstaande foto ligt ie op het droge...het is ondertussen eb geworden. Dit is natuurlijk heel normaal, maar het is mooi dat je het op een eiland extra goed kunt zien.


Als je op Vlieland bent, moet je zeker even een bezoek brengen aan de vuurtoren 'Vuurduin'. Het is de kleinste vuurtoren van de Wadden en staat op één van de hoogste duinen van Nederland. Je hebt vanaf hier dan ook een prachtig uitzicht over het hele eiland, we konden zelfs de nabijgelegen Waddeneilanden zien liggen (: En de trap ernaartoe is ook heel fotogeniek haha.


Op de achtergrond het grootste hotel van het eiland, bij mij wilde het er niet in dat dat maar tien minuten fietsen was...daarover later meer haha.


Na lekker burgerlijk een zelf gesmeerd bammetje, overgebleven uit die 's ochtends vroeg zorgvuldig volgestouwde voedselvoorraad, naar binnen gewerkt te hebben, sprongen we weer op de fiets om eens een flink stuk over het eiland te fietsen.
Ik kan hierover maar één ding zeggen: wauw wat een mooie natuur en wat een rust overal!


Zeg nou zelf, dit is toch bijna on-Nederlands ;) Na wat rond gebanjerd te hebben in dit woestijnachtige landschap, stapten we weer op onze ultra hippe fietsen (lees: ik voelde mij net een oma) verder richting het strand.
Na een grote duin over geklommen te zijn, waren we daar! Het strand, de zee en veel wind. Kortom, lekker uitwaaien...en dit was hoe blij ik was:


In al ons enthousiasme waren we weer eens vergeten drinken mee te nemen, dus ondertussen waren we behoorlijk uitgedroogd. Op zoek naar een strandtent en die was er! Tevreden ploften we neer bij 'Strandpaviljoen 't Badhuys'. Na ook nog een stokbroodje naar binnen geschoven te hebben, gingen we in overleg wat we zouden doen met het avondeten (we wilden ook nog een fotoshoot doen op het strand tijdens het Golden Hour). Ik dacht dat het makkelijk was hier wat te eten aangezien we ook nog he-le-maal terug moesten naar Oost-Vlieland...hier zou ik dus nog op terugkomen hea. Mijn idee was dus dat het nog even zou duren voordat we terug in het dorp waren, wat bleek we zouden er in tien minuten al zijn! HAHA. Oeps ^^ 

Zo gezegd, zo gedaan, in Oost-Vlieland hebben we heerlijk gegeten bij 'Eetcafé de Lutine'. Met een volle maag snelden we naar de overkant van de straat, naar ons hotel, om te verkleden en uiteindelijk naar de overkant van het eiland te fietsen voor de zonsondergang. En wat was dat mooi! De foto's van de fotoshoot volgen later (:


Aan de ene kant volle maan en aan de andere kant een ondergaande zon!


Met een blij en enigszins verkleumd gevoel zijn we in het donker weer terug gefietst naar ons hotel om daar nog even aan te schuiven op het terras mét heaters (!) en een warm kopje thee. Ondertussen de foto's van de fotoshoot terugkijkend ^^ 

De volgende ochtend stond er een heerlijk ontbijtbuffet voor ons klaar, mijn ogen waren eigenlijk groter dan mijn maag. Ja bij zo'n buffet krijg je toch al snel een 'all you can eat' gevoel. Helaas heb ik mij in moeten houden, mijn maag is niet zo groot haha.
's Ochtends zijn we eerst nog even naar de haven gefietst waar we zo ongeveer de zee in waaide, ook goedemorgen!


's Middags zijn we weer naar het strand gefietst om daar nog even van het uitzicht en de prachtige omgeving te genieten. Het geheel hebben we afgesloten met een lunch op het strand bij 'Strandpaviljoen 't Badhuys' met een heerlijke clubsandwich zalm, een echte aanrader!


Om 17.00 uur was het weer tijd om op de boot te stappen, helaas, maar het waren twee fantastische dagen! De Wadden ik raad het iedereen nu aan hihi.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Je foto's zijn echt mooi geworden :-) ! Als ik er naar kijk, waan ik me weer even op het o zo mooie Vlieland. Al helemaal met dit weer ..!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje!! :D Nou als ik nu naar buiten kijken, wil ik alleen maar onder een dekentje met een kop thee films kijken ofzo haha. Het is net herfst!

      Verwijderen

Subscribe