Nominatie Liebster award

16.9.15


En toen was ik ineens genomineerd voor de Liebster award, een award voor blogs die nog niet zo bekend zijn. Dat vind ik natuurlijk super leuk! Bedankt Daphne van travelshot.nl (:
Nu is het de bedoeling dat ik 11 vragen die Daphne bedacht heeft, ga beantwoorden, eens kijken hoever we daar mee komen haha. Meestal heb ik de neiging om helemaal los te gaan en dan een lang verhaal te typen...maar ik zal mij proberen in te houden hihi.

1. Heb je een favoriete reisfoto en zo ja, waarom is deze foto zo speciaal?
Dit bedoel ik dus, gelijk bij de eerste vraag kan ik niet kiezen. De afgelopen jaren heb ik zoveel moois mogen zien...toch heb ik wonderbaarlijk genoeg een keuze kunnen maken!


Bovenstaande foto heb ik gemaakt (Eerste Paasdag) op Ibiza en is om meerdere redenen speciaal. Ten eerste omdat ik nog nooit op een eiland was geweest en Ibiza daarmee mijn eerste eilandervaring was. Ten tweede omdat ik het idee had dat ik in een paradijs beland was. Ten derde omdat DIT precies DIT elke ochtend het uitzicht was vanuit onze hotelkamer, niet alleen het zicht was fantastisch, je rook en hoorde de zee ook nog nadat je uit bed gerold was. WAUW. En tenslotte omdat de voorbereiding voor deze foto al hilarisch was, de avond van te voren had ik opgezocht hoe laat de zon op zou komen (08.15 uur), de volgende ochtend rolde ik in alle vroegte dan ook uit bed (dit is nog nooit zo snel gegaan) en stond ik te genieten van dit prachtige uitzicht!

2. Waarin onderscheidt jij jezelf van andere bloggers?
Hmm dat vind ik een lastige, er zijn natuurlijk zoveel blogs over reizen en fotografie en dergelijke. Ik wil gewoon een stukje van mezelf laten zien op mijn blog, door op mijn eigen (geregeld sarcastische) manier te schrijven en door alleen foto's te plaatsen die ik zelf gemaakt heb. Het lijkt mij leuk als mensen met mij mee kunnen lezen en wellicht zelf ideeën op kunnen doen op gebied van reizen en fotografie. Dan is het natuurlijk maar de vraag of het leuk gevonden wordt, daar kan ik soms best onzeker over zijn haha.

3. Hoe ziet jouw ideale vakantie er uit?
Ik word heel blij van het ontdekken van nieuwe plekken op deze aarde, een citytrip in combinatie met een roadtrip is helemaal top aangezien je dan nog meer kunt zien van de omgeving! Als ik maar de kans krijg om foto's te maken dan hoor je mij niet meer hihi. Natuurlijk is op het strand liggen om die witte melkflessen bij te kleuren voor een dagje ook leuk. Eigenlijk dus een combi vakantie, met wel veel activiteiten.

4. Wat is jouw favoriete land en waarom?
Eigenlijk heb ik er twee, omdat ze elkaar qua klimaat aanvullen. Verenigd Koninkrijk en Italië. Deze laatste dus voor het mooie weer, het lekkere eten en de prachtige natuur. En Engeland tsja waarom ik hier zo gek op ben weet ik niet, het is zo ontstaan. De sfeer is Londen is gewoon fijn, de taal vormt geen barrière en het land verbaasd mij elke keer weer! Ik kan dan ook niet wachten om meer te zien van het land...in november staat Edinburgh op de planning :D


5. Als je maar drie reisbenodigdheden mag meenemen naar een onbekende bestemming, welke drie benodigdheden zouden dit dan worden? 
Natuurlijk zonder enige twijfel: mijn camera! Voor de rest is het altijd proppen aangezien ik nooit kan kiezen welke kleren ik eens mee zal nemen. Al moet ik zeggen dat dit steeds beter gaat, met alleen een koffer als handbagage leer je wel keuzes maken. Nog twee dingen die absoluut mee moeten...mijn Moleskine boekje om alle avonturen in te noteren en een portemonnee met inhoud zou natuurlijk ook wel erg handig zijn anders kom ik helemaal nergens haha.

6. Wat was je meest nare tegenslag ooit op vakantie?
HA! Dat is een makkelijke! Eind vorig jaar ben ik samen met twee vriendinnen een lang weekend naar Londen geweest, onder andere voor Winter Wonderland. We wilden altijd deze toffe stad al een keer zien met alle kerstversiering. Dit was ook fantastisch, tot de laatste avond en nacht. Waarschijnlijk heb ik door iets voedselvergiftiging opgelopen waardoor ik ontzettend heb lopen spoken 's nachts (ik was ook net een spook zo wit!). De volgende dag moest ik ook nog vliegen en zien thuis te komen, ik vraag mij nog steeds af waarom ik niet in elkaar gestort ben. Ik schaamde me dood toen mijn vriendinnen die behoorlijk in paniek waren de dokter erbij haalden. Maar ja ik wist zelf eerlijk gezegd ook niet meer waar ik het zoeken moest. Een week heb ik nodig gehad om alles weer aan te vullen. Pfff wat een ellende was dat zeg!


7. Wat vind je het leukste aan bloggen?
Het schrijven, het delen van mijn avonturen en ervaringen met anderen. En natuurlijk het excuus om volop foto's te maken en te bewerken zodat ik deze kan delen. Zoals ik al zei, hoop ik dan natuurlijk dat anderen het ook leuk vinden.

8. Wat is je favoriete land als het op eten aan komt?
Ah deze heb ik bij vraag 4 eigenlijk al beantwoord: Italië! Pasta, pizza, ijs. Do I need to say more?

9. Op welke reis kijk je met het meeste plezier terug?
Hier kan ik echt geen antwoord op geven, elke reis heeft wel iets speciaals. Barcelona: mijn eerste vakantie zonder ouders. Oostenrijk: WAUW voor het eerst dat ik bergen in real life zie. Noorwegen: sneeuw in de zomer. Ibiza: voor het eerst naar een eiland. Londen: do I need to say more? Lissabon: een prachtige trip naar het meeste westelijke punt van Europa...en zo kan ik nog wel even verder gaan. Lees gewoon mijn berichten over deze fantastische reizen (er zijn er nog een paar in bewerking), foto's zeggen immers meer dan woorden hihi.

10. Wie is jouw favoriete reispartner?
Ik heb niet één favoriete reispartner. Het liefste reis ik samen met een goede vriendin. Daarnaast zou ik ook graag nog een keer met mijn zus op vakantie gaan :D

11. Hoe is je passie voor reizen/ fotografie ontstaan? 
Mijn passie voor fotografie is eigenlijk ontstaan door mijn zus, zij is fotografe. Ik ging steeds meer en beter naar mijn omgeving kijken en toen dacht ik dat wil ik ook! Wat wil ik ook? Nou zo'n spiegelreflex, dus die heb ik mezelf gegeven voor mijn verjaardag vorig jaar. Een top cadeau, ik heb er geen moment spijt van gehad hihi. Mijn passie voor reizen hangt hier een beetje mee samen. Foto's maken op en van plekken waar ik nog nooit geweest ben, vind ik super. 
Vroeger ging ik helaas nooit op vakantie, dus nu probeer ik dat zelf een beetje in te halen. Zolang het kan, genieten maar! (:


Oké nu is het aan mij om 11 vragen te verzinnen en twee andere bloggers te nomineren...

1. Wat vind je het leukste aan bloggen?
2. Omschrijf jezelf in vijf woorden.
3. Een cruise op de Rijn, all inclusive met links een Brit en rechts een Rus in Salou, cultuur snuiven in het Louvre. Kortom, hoe ziet jouw ideale vakantie eruit?
4. Waar geniet jij het meeste van als je op vakantie bent?
5. Wat staat er bovenaan je bucketlist? 
6. In welk land, welke stad of op welke plek zou iedereen volgens jou geweest moeten zijn?
7. Wat mag er echt niet ontbreken in jouw koffer?
8. Wat is jouw favoriete (reis)foto?
9. Stel je hebt de mogelijkheid om een huis te kopen in het buitenland, omdat je een geldboompje in je achtertuin hebt, waar zou je dit huis dan kopen?
10. Naar welke muziek luister je als je je even af wilt sluiten van alle drukte om je heen?
11. Wat is jouw favoriete quote?

Heel wat blogs hebben de award al een keer ontvangen, misschien jullie ook al dames ;) Dus het is wat lastig kiezen. Bij deze nomineer ik Shirley van shirley.digital en Daisy van soetkees.nl Hopelijk vinden jullie het leuk om de vragen te beantwoorden. Succes ladies!

You Might Also Like

5 reacties

  1. Leuk om jouw antwoorden te lezen. Ik zal binnenkort eens gaan zitten voor de nieuwe vragen. Bedankt voor de tag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan (: Ben benieuw naar jouw antwoorden en nominaties.

      Verwijderen
  2. Leuk Rebec! Haha tja dat ritueel van die Ibizafoto, als ik daar nog aan denk :-)....! Is dat vroege opstaan (waar ik te lui voor was) toch nog ergens goed voor geweest haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje hihi (: En ja voor zo'n foto sta ik graag vroeg op, daar heb ik wel wat voor over hahaah ;)

      Verwijderen

Subscribe