Het Westland: bloemenveiling en strand

3.6.15


De dag nadat ik zowat uit mijn plastic jassie waaide daar boven op de Euriemast, waaide ik nogmaals uit mijn jassie op het strand. Maar dat mag de pret niet drukken. Een dag op pad met mijn zus ziet er ongeveer zo uit: zoveel mogelijk locaties in één dag proppen (en dat is mijn schuld hoor). 's Ochtends vertrokken we richting de Biesbosch om daar te wandelen, dat viel best tegen eigenlijk...na iets meer dan een uur kwamen we - dankzij mijn fantastische richtingsgevoel - weer bij de auto.

Ondertussen had ik bedacht dat ik wel weer eens naar de bloemenveiling in Naaldwijk wilde, ja als we er nu toch zijn hihi. En mijn zus dacht nou dan kunnen we net zo goed ook even langs bakkerij Vreugdenhil voor een voorraadje lekkere eierenkoeken en JA hallooo als we er dan toch zijn, dan kunnen we de dag net zo goed afsluiten op het strand. En zo geschiedde.

Wegens de niet echt indrukwekkende Biesbosch ontbreken daarvan dan ook foto's, snel door naar Flora Holland, de bloemenveiling in Naaldwijk dus. Hier was ik voor het laatst geweest als klein meisje (dat moet er even bijgezegd worden om de verbazing van mijzelf aldaar te benadrukken). Vroegah dus wilde ik de bloemenveiling altijd op, als daar de gelegenheid voor was, wegens die grote hoogte en het uitzicht over het Westland met zijn vele glastuinbouw. Toen mijn zus - zo'n 15 jaar later - op deze bewuste dag de veiling op reed, vroeg ik mij hardop af: "Huh zijn we nu al boven, kunnen we niet hoger?" Ja die grote hoogte viel reuze mee. Dat bewijst maar weer eens dat door de ogen van een klein meisje alles groter en indrukwekkender lijkt haha, dat neemt trouwens niet weg dat ik het niet leuk vond om er weer een keer te zijn.








Na de bloemenveiling door naar bakkerij Vreugdenhil (een beste bakkert trouwens en nee dat zeg ik niet alleen omdat het mijn naamgenoot is) om vervolgens te eindigen op strand Beukel in 's Gravenzande. We hadden op de parkeerplaats (waar je tot 18.00 uur een belachelijk parkeertarief moest betalen en nee dat hadden wij niet door en ja het was 17.30 uur ¬¬) besloten om de camera niet mee te nemen waar we na één stap op het strand gezet te hebben al spijt van hadden HA! Op de terugweg hadden we tegenwind en allemachtig wat was het koud! We waren blij dat de zon de auto opgewarmd had en dat er nog chocolade aanwezig was hihi. 's Avonds hebben we gegeten in een strandtentje waarna we de kou buiten weer trotseerden. De zon ging inmiddels onder dus ja haal die camera maar weer tevoorschijn, die kou...tsja even de tanden op elkaar ;)







You Might Also Like

2 reacties

  1. oh die kleuren O_O...
    het is altijd leuk om de verhalen van jouw en je zus te horen. Wat leuke dingen maken jullie samen mee. Ik hoop dat ik ook zo goed en fun zus kan worden. adventures bleven :)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi danku danku. Ja als je het zo leest, doen we best wel veel leuke dingen...dat is van de laatste jaren hoor. Nu hebben we meer dezelfde interesses (:

      Verwijderen

Subscribe