Rotterdam: Open dakendagen

28.6.15


Deze foto's zijn in Rotterdam gemaakt ALWEER, oeps. Er is daar gewoon zoveel te zien en zeer fotogeniek allemaal ;) Deze keer was ik in Manhattan aan de Maas om de Open Dakendagen te bezoeken en o ja mijn zus en zwager haha. We konden de daken op van ruim veertig gebouwen en dat is wat we deden - niet alle veertig natuurlijk!

Vrijdagochtend vertrok ik met klotsende oksels richting het zuiden, niet alleen de warmte was hiervan een oorzaak, maar ook het feit dat ik voor het eerst alleen met de auto naar een grote stad moest rijden. Voor sommige mensen stelt dat natuurlijk niks voor, maar ik als beginneling vond het best spannend. Uiteindelijk ging het allemaal prima en heb ik weer een stukje meer zelfvertrouwen (:
Vier dagen hebben we heel wat afgelopen in de stad. Vrijdag nog in de warmte een cadeautje scoren in de Zwaanshals, zaterdag dus de daken dagen en o ja gegeten in de Ballentent (HA! serieus al die namen die ze daar verzinnen zijn hilarisch), zondag lopen te lopen en een beetje vaag te wezen te zijn en te doen met uiteindelijk nog even een zussenshoot om vervolgens in sneltreinvaart avondeten op schoot te zetten WANT Broadchurch (do I have to say more) en maandag nog wat creatief aan de slag geweest en met mijn toch niet zo goede Tamron lens naar de makert...balen, maar nu hopen dat ie beter terugkomt. Goed laten we snel naar de feuteu's gaan ;)

Groothandelsgebouw




    
Kruispleinflat 


Didden Village
Hier heb ik weinig foto's van, je moet daar gewoon zijn om te ervaren hoe gaaf het is. Dit was gewoon bij mensen thuis, zij hebben op het dak van hun monumentale pand een extra woonlaag gebouwd in de vorm van drie blauwe huisjes. Deze drie huisjes dienen als slaapkamers, zo heb je je eigen huisje en een dakterras, hoe gaaf is dat! De trap die naar twee van de huisjes leidt - vanuit de loftachtige woonkamer - is echt een creatief staaltje werk, je kunt niet alleen via een trap naar beneden, maar ook via een touw. Om een idee te krijgen, check het hier.

Voormalige RTV Rijnmond



Het Witte Huis









Jan Philip's dakterras



Nhow Rotterdam


Erg jammer dat we hier niet naar de 42e verdieping mochten, de 9e verdieping is dan wel erg teleurstellend.

Na die teleurstelling liepen we moe te wezen en werden we ineens opgeschrikt door een takkeherrie. Wat bleek...een ENORM cruiseschip maakte zich gereed om richting Amerika te vertrekken.


Hotel New York 


You Might Also Like

0 reacties

Subscribe