Wanderlust: Ibiza #3

20.5.15
























De laatste volledige dag op Ibiza, Tweede Paasdag, hadden we de hele dag weer volgepland. Niet volgepland op een negatieve manier, maar meer op een ontspannen manier waarop we weer een aantal fantastische plekken van het prachtige Ibiza konden ontdekken.
Bovenstaande foto is één van mijn favoriete foto's van de vakantie, ik moest hier wel wat voor over hebben. Zondagavond had ik op internet gezocht hoe laat de zon zou opkomen: 07.15 uur. Oké dat wordt een wekker zetten...zo geschiedde.


Maandagochtend om 07.15 uur ging de wekker, binnen één seconde stond ik naast het bed en schoof ik het gordijn een stukje opzij en wat ik daar zag, was zo prachtig! Daphne was ondertussen wakker geworden van mijn gestommel en schrok bijna van de snelheid waarmee ik uit bed viel haha. Een paar minuten later stond ik met de camera op het balkon, het enige wat je toen nog hoorde was: haha, klikklik, hahahah, klikklik. Zeg nou zelf van zo'n uitzicht zou je toch ook spontaan uit bed vallen?



























Mijn dag kon in ieder geval niet meer stuk! Na een lekker ontbijtje gingen we op weg naar Es Vedrà...makkelijker gezegd dan gedaan, de TomTom liet ons namelijk volledig in de steek. Niet heel erg, want we kwamen langs allemaal mooie bloemenvelden, landweggetjes, bossen, bergweggetjes en leuke plaatsjes.





























Ondertussen waren we nog steeds op zoek naar Es Vedrà, de bekendste plek van Ibiza en wij konden het niet vinden. Aangezien de navigatie vanuit zichzelf niks nuttigs zou zeggen, moest ik navigeren. Dat houdt in: met de TomTom op schoot, kaart steeds uitzoomen, het pijltje op het schermpje volgen en dat pijltje naar de eindbestemming proberen te lozen. Dat lukte nog ook! Maar niet voordat we uitkwamen bij een super leuk dorpje, Es Cubells (ja we hadden per ongeluk de verkeerde afslag genomen, maar dat was helemaaaal niet erg, het plaatsje wat je ziet in de beginshot van de film Verliefd op Ibiza haha). Langs de zee is hier een leuk restaurantje gevestigd wat nog niet open was, maar waar wij gelukkig wel een sanitaire stop mochten maken. Inmiddels wisten we waar we naar toe moesten, dus let's go!





























Na een paar minuten arriveerden we weer bij zo'n grindweg met allemaal kuilen, je weet wel net zo'n weg waarover we zondag moesten rijden en waardoor ik bang was dat de auto het zou begeven. Maar net als zondag ging alles prima en het uiteindelijk uitzicht was weer fantastisch. We hebben de auto wel ergens in een kuil geparkeerd om de weg lopend te vervolgen, dus ook nog een stukje hiken op vakantie, op slippers dat dan weer wel HAHA.

Es Vedrà dus! Een magische plek volgens vele legendes, het is overigens de derde meest magnetische plek op aarde. Het eilandje voor de kust zou geluk brengen, een andere mythe is dat het één van de weinige overblijfselen is van Atlantis en een andere mythe is dat het een referentiepunt zou zijn voor ufo's. 






























Bovenstaande gestoorde fotoshoot is het resultaat van een enthousiaste Belg die wel een foto van ons wilde maken en vervolgens zowat een rolletje volschoot hahaha ;)
Na volop genoten te hebben daar boven op die berg begonnen we weer aan de afdaling, snel op zoek naar een wc en wat eten (onderweg deed ik al een poging tot een sanitaire stop, maar het resultaat was een stok in mijn voet die het vervolgens leuk vond om te gaan bloeden oeeeeps ¬¬).




Met onze hongerige magen belandde we uiteindelijk weer in Es Cubells waar het bij datzelfde restaurant als die ochtend ineens mega druk was. Balen! We zouden toch graag wat willen eten. Een ouder echtpaar kreeg ons in de gaten en nodigde ons uit om de tafel met hun te delen, hoezo aardig! De vrouw in kwestie mocht graag praten dus we leerden weer van alles over het eiland, erg leuk! We mochten zelfs eten en drinken (lees: sangria) van hun proeven haha (: en ze stelde voor om nog een foto van ons te maken (en Daphne maakte er stiekem één van hun).
























Met een volle maag moesten we helaas afscheid nemen van dit leuke plaatsje wilden we Ibiza stad (Eivissa) zelf nog zien. Aangezien het Tweede Paasdag was, waren de winkels helaas gesloten dus heel spectaculair vonden we de stad niet. De roadtrip van de afgelopen dagen heeft meer indruk gemaakt zeg maar ;) Toch is een bezoek aan de hoofdstad wel een bezoekje waard met zijn knusse straatjes en de oude vestingsmuren.


















































































Ibiza een eiland vol met verassingen en een eiland dat veel meer te bieden heeft dan alleen de verhalen de je altijd hoort over coma zuipende types.
Helemaal niet erg dat dit de enige plek op aarde zou zijn waar je kunt overleven na een nucleaire aanval...nou ja die aanval is natuurlijk al erg genoeg en ten tweede past de hele wereldbevolking niet op dit mini eilandje. Het is bepaald geen straf om er te verblijven dat is wat ik bedoel ;P Dat over die aanval zuig ik niet uit mijn duim...dit volgens de theorie van Nostradamus. Dat dus (:

You Might Also Like

2 reacties

  1. je zal misschien niet geloven maar mij mond stond hele tijd open. Wat prachtige plek zeg en die foto's. Deze set foto's zijn enorm O_O prachtig... ik ben nu erg jaloers...my god Rebecca wat ben jij een bofkont om dit te kunnen beleven en wat goed idee van je vriendin geweest. Wow prachtig echt.... vooral die blauw zee en die witte huizen en die smalle straten. Zon opkomt en piecefulness.... prachtig. Bedankt voor dit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw dankje voor je leuke reactie! Is inderdaad prachtig en ben heel dankbaar dat ik er bij mocht zijn hihi. Zo gaaf om nieuwe plekken te ontdekken (:

      Verwijderen

Subscribe