Wanderlust: Ibiza #2

4.5.15


Oké dag twee op Ibiza, Eerste Paasdag. Tot nu toe heb ik Pasen nog nooit op zo'n toffe manier gevierd. Tussen twee haakjes, bovenstaande foto lijkt net gefotoshopt HA! Maar ik sta hier toch echt voor een soort baai en nee ik val niet achterover in het water ;P
De avond van te voren hadden we door middel van de toeristenboekjes die we meegezeuld hadden uit Nederland en de plattegrond van het eiland alvast een planning voor vandaag gemaakt. Sowieso stond de hippiemarkt op het programma. Na uitgebreid ontbeten te hebben (en het nodige voorverpakte voedsel vanaf het ontbijtbuffet in onze tas gepropt te hebben), kon de motor gestart worden. Let's go!

Om iedereen eerst nog even een fijn Pasen te wensen had ik een creatieve ingeving: met de paashaasjes die we van Daphne haar moeder hadden meegekregen, maakte ik een paasgroet vanaf ons balkon, heerlijk in de zon. Snel opeten daarna anders smelt de boel hihi.


Goedemorgen! Ik kon geen genoeg krijgen van het uitzicht hihi, zoveel te zien en de lucht die continue veranderd bij zonsopkomst.



Na de TomTom aangeslingerd te hebben, waren we op weg en wat een feest zo'n eigen auto! We dachten even te stranden in een dorpje wat afgezet was wegens de Paasviering ter plaatse, maar gelukkig was daar een aardige verkeersregelaar die zei dat het heeeel simpel was om bij Las Dalias te komen (de hippiemarkt - overigens de naam van het bijbehorende dorpje is Sant Carles de Peralta). Aangezien het seizoen pas net begonnen was, was het niet bepaald druk op de markt...mijn voornaamste doel hier was het vinden van het kraampje met de Ibiza style armbandjes welke ik Daphne cadeau wilde doen voor haar verjaardag. Na de hoop bijna opgegeven te hebben, was daar dan toch het kraampje van Saskia. Check. Nu nog een leuk setje uitkiezen, makkelijker gezegd dan gedaan haha.



Beide voorzien van wat nieuwe bling bling vervolgden we onze reis naar Sant Joan waar ook een marktje was. Onze stemming werd met het veranderen van de lucht (grijs) ook was grijzer. We komen hier voor de zon! Maaar het weer kan zo weer veranderen en ja hoor na verder te zijn gereden naar de kust werd het uiteindelijk weer blauw en zonnig (:


Soms had Daphne het gevoel dat er een paparazzi naast haar zat haha! Zelfs vanuit de auto was ik foto's aan het maken om onze roadtrip vast te leggen ^^






Voordat we bij Portinatx aankwamen hadden we de vuurtoren aldaar vanuit de bergweggetjes die we gereden hadden al gezien, maar zo dicht aan de kust was het uitzicht fantastisch. We bevonden ons nu trouwens in het noorden van Ibiza.


Overal in het landschap verschenen zo af en toe wat grote witte huizen waardoor wij ons afvroegen welke BN'er daar zou wonen ;P




En wat zei ik je...de lucht begon langzaam aan weer open te breken (: Zo konden wij optimaal van het prachtige uitzicht op La Guardiola (de vuurtoren) genieten en mega veel foto's maken, ja we zijn er nu toch hihi.







Inmiddels was het ook alweer ergens halverwege de middag en door ons enthousiasme hadden we helemaal geen tijd om te eten en hier ook nog geen behoefte aan gehad. Toch besloten we de restaurantroute terug naar het midden van Ibiza te nemen met als eindbestemming Santa Gertrodis de Fruitera waar we heerlijk geluncht hebben. 





Met een volle maag besloten we richting de westkust van Ibiza te rijden, de navigatie stuurde ons over een vreselijke hobbelweg met grind en kuilen. Op een gegeven moment dacht ik dat de auto het zou begeven, maar dat was ik eenmaal op de eindbestemming alweer vergeten. Waar we uitkwamen was het uitzicht echt fantastisch WAUW. Daphne was al even enthousiast, zo enthousiast dat ze al richting het water was gesneld zonder achterom te kijken...ik stond mezelf nog vanuit de kofferbak te bewapenen met camera...uhmm Daphne? De auto moet nog op slot toch? O ja hhaha, wie zou er nou niet gelijk naar dit uitzicht rennen?










O ja voordat ik het vergeet dit was bij Cala Comte. Een paradijselijk einde van een fantastische dag! Aan het einde van de dag zijn we weer rustig aan richting hotel gereden waar we natuurlijk weer zo konden aanschuiven bij het avondeten. Wat overigens elk avond bestond uit pasta. De rest van het buffet was een beetje koud namelijk...gelukkig was het ontbijt top!

De vriendelijke kok die elke avond ons eten bereidde:

You Might Also Like

2 reacties

  1. OMG wat leuke foto's, vooral die 2 jongens in de foto wat leuk. En die zee...wow zulke zee kunnen we helaas niet in Nederland vinden... Leuke momenten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi thanks! Ik dacht al twee jongens haha, moest ff terug kijken. Die twee schattige kids inderdaad. Die zee is echt achterlijk blauw, dat wil ik hier ook!! ^^

      Verwijderen

Subscribe