Wanderlust: Ibiza #1

1.5.15
























Inmiddels is het alweer een maand geleden dat ik op het prachtige Ibiza landde. Aangezien het alweer een tijdje geleden is, (en ik altijd even moet opstarten als het om het bewerken van de foto's gaat) heb ik besloten de drie dagen dat ik op dit eiland was apart te posten. Dus bij deze dag één.
DRIE DAGEN MAAR (van zaterdag t/m dinsdag...oké dat zijn er vier, maar op de dag van vertrek doe je meestal niet zoveel). Ja dat was dus de reactie die ik best veel kreeg, nou en? Laat al die mensen maar lekker lullen, zij zitten in Nederland en ik heerlijk in de zon!


Het idee om op vakantie te gaan heb ik geheel te danken aan een super gaaf spontaan idee van een vriendin van mij. Dus Daphne nogmaals mega bedankt voor dit idee hihi (:
Zaterdag vlogen we aan het begin van de middag vanaf Eindhoven, 's ochtends rolde ik al vroeg uit bed om te vertrekken naar Ermelo vanwaar we onze reis vervolgden...als twee stuiterende types. Overigens dit zal de hele vakantie zo blijven, de meest gehoorde uitspraak: "Zijn we hier echt?? Ik kan het gewoon niet geloven. Wat een paradijs. Ahhhh knijp mij!" Dus dit even om een beeld te geven hoe wij over dat eiland liepen HA!
Na een twee uur durende vlucht, landde we dus in dat paradijs, met alleen onze handbagage konden we zo doorrollen naar buiten, naar de zon! We zouden ergens opgehaald worden om naar onze huurauto te worden gebracht, dat 'ergens' was lastiger te vinden dan we dachten. Eerst kwamen we uit bij een parkeerplaats met bussen die volgeladen werden met zogenaamde fossielen die hun botjes gingen warmen in de vroege lentezon, oké niet voor ons. De andere kant op kwamen we uit bij een parkeergarage, shit dit is het ook niet! Uiteindelijk bleek dat we vanuit de luchthaven gewoon rechtdoor hadden moeten lopen hihi. Klein detail, Hiper Car zat zowat om de hoek (ja wisten wij veel). Na wat praktische zaken konden we zo onze koffers in de auto slingeren en richting het hotel rijden. De TomTom wees ons de weg (nog zo'n goed idee van Daphne) en na een kwartiertje stonden we voor Hotel Algarb.
























Gelegen aan het stand dus en waar 's zomers de coma zuipers over het balkon hangen...nu echter heerlijk rustig, maar in het hotel wel gezellig druk (: Na onze sleutel te hebben ontvangen, propten we onszelf in een minilift naar de 5e verdieping. Zodra de deur open was, rende ik naar het raam. JA we hebben een balkon EN WAT we hebben uitzicht op het strand, de zee en Eivissa (Ibiza stad). Een duidelijk 'zijn we hier echt' momentje. Vanaf nu zal ik elke ochtend wakker worden mijn bed uitrollen en het balkon oplopen en dit uitzicht zien!
























We zullen de zee zien, horen en ruiken en 's avonds in slaap vallen met het geruststellende geluid van de golven.
Om 19.30 uur begon het buffet, dus we hadden nog even de tijd. Reden genoeg om even over de boulevard en het strand te slenteren.


















































Na het maken van een aantal foto's kregen we toch best wel trek. Ideaal dat het ontbijt en avondeten bij de prijs in zat (: We konden zo aanschuiven. Terwijl ik even zat te wachten aan een tafeltje met uitzicht op zee zag ik iets boven de zee, een oranje iets, huh een reflectie, na nog eens goed kijken was dat de volle maan! Het wordt steeds mooier hihi.



De hele vakantie lang zal ik rare geluiden van enthousiaste maken, bij het zien van de prachtige plekken en zodra ik ook maar even een glimp van de zee opvang. Ik vind het prachtig, ik was nog nooit op een eiland geweest vandaar misschien ook mijn enthousiasme hihi. Op naar dag twee!

You Might Also Like

3 reacties

  1. Jaaaa helemaal leuk haha! Vooral de 'zogenaamde fossielen die hun botjes gingen warmen in de vroege lentezon' haha geweldig :)
    Voel me wel vereerd hoor na het lezen van deze post haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha thanks! En ja het was toch jouw idee dus ;)

      Verwijderen
  2. Een een leuke verslag en prachtige foto's. Ik snap dat je mist, maar zal niet de laatste keer zijn om naar een eiland te gaan ;) hurry up with the second one ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe