I captured: Daphne op stal bij Romy

8.2.15


Vorig weekend was ik een dagje bij een vriendin in Ermelo. Vrijdagavond had het aardig gesneeuwd waarvan er nog wat restjes lagen op zaterdagochtend. Voor de zekerheid had ik mijn camera maar meegenomen, je weet nooit wat je tegen komt hihi.
Zaterdagochtend moest Daphne even naar de paarden, dus gehuld in mijn geleende paardenkloffie banjerde ik haar achterna door de sneeuw, het hooi en de modder.

In het begin was het voor mij wat wennen, want zo'n paard doet natuurlijk nooit wat je zegt, met andere woorden ik moest veel geduld hebben, heel veel geduld. Soms levert dit ook spontane foto's op en die zijn natuurlijk het leukste. Zo zat Daphne op de grond voor de stal om zelf wat foto's te maken wat voor een fotoserie zorgde waarop het lijkt alsof Romy (het paard in kwestie) Daphne met camera en al zal opeten.
Tijdens de voorbereidingen om even de sneeuw in de gaan (lees: hooi uit staart verwijderen, borstelen en uierzalf onder de hoef smeren) blijkt maar weer eens hoe nieuwsgierig Romy is. Alles wordt op de voet gevolgd, want wat staat daar toch steeds voor raar type achter me foto's te maken? En gekke bekken trekken daar kan ze ook wat van! Haha.
Om een paard mooi op de foto te krijgen is het gewenst dat ze alert kijkt en de oren naar voren heeft en ja ook dat doet ze natuurlijk niet op commando! Dus we nemen een bak met biks en een rode paraplu...erg lastig als ik de aandacht van Romy moet zien te trekken en ook nog de camera stil moet houden om een goede foto te maken! Ik heb een persoonlijk assistent nodig hihi. Uiteindelijk is er verrassend genoeg een leuke fotoserie uit ontstaan!







You Might Also Like

0 reacties

Subscribe