Wanderlust: Londen

10.1.15























Hallo Londen! Daar zijn we weer, voor de tweede keer ging ik in 2014 naar Londen. Op een avond stond ik samen met Dagmar te koken toen het gesprek ineens ging over kerst in Londen, zullen we dit jaar met kerst naar Londen? Uhmm, ja waarom ook niet eigenlijk, nu kan het allemaal nog. Na een kort berichtje naar Arzu gestuurd te hebben, zag zij dit spontane idee ook wel zitten. Dus zo geschiedde, we gingen uiteindelijk niet tijdens de kerst naar Londen, maar eind november om de sfeer van al die verlichting en gezelligheid mee te kunnen maken.

Vrijdag 09.30 uur kwamen we aan op vliegveld London Luton, zo rond het middaguur zaten we al te lunchen in een pub. Wat is Londen toch fijn!
Nadat onze magen weer goed bijgevuld waren, had Arzu het goede idee om de Poppies bij de Tower of London te bekijken, dat maak je immers ook maar één keer mee. Heel indrukwekkend vond ik dit en erg mooi, inmiddels werden de Poppies alweer opgeruimd maar er stonden er nog genoeg. We waren ook niet de enigen die op die idee waren gekomen...de drukte was helemaal niet erg aangezien het natuurlijk op de Engelse manier ging: netjes in de rij wachten en vooral geen geduw of getrek, daar kan Nederland nog wat van leren.


 (gemaakt door Arzu)

 (gemaakt door Arzu)




 (gemaakt door Dagmar)






"This evolving art-installation is filling the Tower moat with 888,246 hand-made ceramic poppies. Each one represents a British military death during the First World War, which broke out 100 years ago."

 (gemaakt door Arzu)







Vanaf de Tower zijn we doorgelopen naar de Tower Bridge waarna we uiteindelijk uitkwamen bij het naastgelegen St. Katharine Docks, een schattige haven gezellig versierd met kerstverlichting (o ja daarvoor waren we in Londen hihi).
























































 (gemaakt door Arzu)

Na deze stadswandeling hadden we natuurlijk weer honger, wanneer heb ik dat nou niet (je zou het niet zeggen, I know)...dus het was weer tijd voor een pub! Fish & chips eten in een pub kan nu ook van mijn lijstje gestreept worden. Black Birds is ook nog eens heel leuk versierd met allemaal leuke teksten:

"Pub - A gathering place for friends and family, a place where memories are created and nurtured with love."

... en een ideale plek om de volgende dag te plannen (:

























Ons hotel was gelegen in een best rijke buurt volgens mij, gezien de auto's: bmw, mercedes, rolls royce...waarom zag ons hotel er dan zo vreselijk uit. Wij sliepen in de kelder!



























In de metro hadden we gezien dat er bij Tate Modern een kerstmarkt werd gehouden, dus zaterdag zijn we eerst richting St. Paul's Cathedral vertrokken om via de Millenium Bridge naar Tate Modern te lopen. Ook hier hing een gezellig kerstsfeertje en die LUCHT, jemig lekker al dat eten hihi (helaas heel duur).
































































Eindelijk een foto in de metro, op de roltrap, check even hoe netjes iedereen aan de rechterkant staat! Op naar Covent Garden voor nog meer kerstversiering en een heel leuk winkeltje met allemaal hebbedingetjes voor in huis. En o ja laten we de rendieren niet vergeten, zowel nep als echt (:







Zoals ik dus al zei gingen we naar Londen voor de kerstversiering...HET event op dat moment was Winter Wonderland in Hyde Park waar we natuurlijk ook geweest zijn, op zaterdag- en zondagavond. Hierover volgt later meer.

Zondag was een typische Engelse dag qua weer, de hele ochtend en middag heeft het geregend. We wilden graag naar Camden Town en hebben dit uiteindelijk ook gedaan, maar wat een troosteloze bende. Camden Town met zijn markten is ontzettend leuk, hier wil ik bij beter weer zeker nog een keer heen. Om de kou en regen even te ontvluchten, hebben we in een heel schattig cafeetje (met als thema Alice in Wonderland) wat taart en thee naar binnen geschoven. Ten einde raad zijn we ook nog even naar Notting Hill afgereisd om vervolgens moe in een Engelse dubbeldekker neer te ploffen en maar te kijken waar we uit zouden komen, dat was uiteindelijk bij Harrods. Eenmaal terug in onze wijk hebben we wat gegeten in de pub waar waarschijnlijk mijn ellende van de nacht begonnen is (nou ja de kou en regen heeft mij ook niet echt geholpen, als eigenwijze Vreug liep ik door de stad te banjeren in mijn plastic jassie in plaats van winterjas ¬¬). O ja de volgende foto's zijn bijna allemaal met mijn mobiel gemaakt aangezien ik mijn handen al vol had aan mijn paraplu.




































Hope to see you soon London! (:

You Might Also Like

3 reacties

  1. Jaaaa eindelijk de foto's van Londen! Super leuk zijn ze. Nu ben ik benieuwd naar de Winter Wonderland foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja het duurt even, maar dan heb je ook wat. Thanks hihi. Die foto's volgen ook snel (:

      Verwijderen
  2. meid, je hebt weer fantastisch gedaan. Ik kan helemaal voor me zien, onze dagen in London. Ik mis het enorm. Camden town moeten we weer doen....echt :)

    Arzu

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe