Wanderlust: touristic behaviour and old stuff

6.12.14























De laatste post over mijn vakantie naar Tallinn/ Helsinki met fotoserie twee en drie. De tweede serie heeft als thema: foto's maken van die andere idiote toeristen uitgedost met tablet of spiegelreflex, foto's maken van foto makende toeristen dus. Heel leuk om op deze manier mensen te observeren. Zoals ik al eerder zei, was het zoeken naar toeristen in Tallinn, dus de serie is niet groot. De derde en laatste serie: foto's maken van oude meuk, van deuren tot vooroorlogse Russische bouwwerken. Gewoon omdat ik de details leuk vindt.


































Je zou eigenlijk sneaky een foto moeten maken, maar vaak ga ik er gewoon even goed voor staan en neem ik er de tijd voor. Wat maakt het uit, als ze het er niet mee eens zijn dan hoor ik het vast wel hihi. Vooral Japanners zijn leuk om vast te leggen, omdat ze altijd in groepen reizen. Wanneer zie je het nou niet gebeuren? Je staat een toeristische trekpleister te bewonderen als er ineens een bus met piepende banden tot stilstand komt (want ja ze zijn gebonden aan een strak tijdschema) waar vervolgens een hele horde Japanners uit wordt geschopt. Ze zetten zo'n 10 stappen buiten die bus om snel met de nieuwste tools een foto te maken om vervolgens weer met de hele kudde de bus in de hobbelen. En heb je ooit zo'n hele groep Japanners uit eten zien gaan? Waar blijven ze toch? Volgens mij zit alles gewoon in die bus of ja natuurlijk 's avonds keren ze hondsmoe terug naar hun speciale Japanse hotel om de volgende dag zo'n zelfde strak geplande dag tegemoet te gaan. Dat moet het geheim zijn hihi. Ik heb niks tegen Japanners hoor (als het al Japanners zijn, ze lijken allemaal op elkaar), maar ik vind het gewoon ontzettend grappig om mensen te observeren en hun gedrag proberen vast te leggen op camera. Het is in deze wereld nou eenmaal kijken en bekeken worden.


 ★★★
























You Might Also Like

0 reacties

Subscribe