Rotterdam: Old yellow bricks

4.10.14





















Vorig weekend was het weer eens tijd voor een tripje naar Rotterdam, altijd leuk! Nog leuker dat ik dan vaak even spontaan afspreek met mijn zus en zwager die altijd wel weer een leuk café paraat hebben, zo kom je nog eens ergens hihi.
Samen met een vriendin ben ik eerst afgereisd naar het Oude Noorden om mee te doen aan de Swan Walk, een route die liep langs alle creatieve winkeltjes die daar gelegen zijn. Uiteindelijk viel het mij een beetje tegen, want ja eerlijk gezegd had ik al die winkeltjes al een keer gezien. Het was mooi weer dus je hoorde mij niet klagen, gewoon even lekker genieten is ook niet erg.


Een uurtje later besloten we richting het centrum te vertrekken, waar het dilemma ontstond of we nou eerst die OV fiets weer zouden dumpen...maar we waren lui dus vervolgden we onze weg per fiets. Na wat rondgedwaald te hebben door de drukke winkelstraten (je zou niet zeggen dat het zondag was) kreeg ik een appje van mijn zus met aanwijzingen waar we elkaar zouden ontmoeten, net een speurtocht HAHA. Eindbestemming: Groos, een leuke pop up store met je raadt het al nog meer creatieve meuk (niet dat ik het echt meuk vind, maar zo vat ik het even snel samen). Aldaar bleek dat je een plank kon kopen (een paar minuten eerder stond ik mij nog af te vragen waarom je in vredesnaam een random plank zou kopen) waar je een tekst op kon zetten en welke vervolgens een plek zou krijgen langs de Luchtsingel. Na deze uitleg van mijn zus snapte ik waarom je een random plank zou kopen, een leuk idee! Dus binnenkort hangt de plank van mijn zus en zwager er ook tussen, dat wordt zoeken!
Die Luchtsingel - met een heuse rotonde - is wel erg tof moet ik zeggen, niet voor niks heb ik daar meer dan de helft van mijn foto's van die dag gemaakt. Een gave locatie ook voor een fotoshoot (:
Eerst moest ik toch nodig wat eten en drinken, dus ik kon niet snel genoeg weer afdalen van de Luchtsingel naar het oude station Hofplein waar ALWEER allemaal leuke cafeetjes en winkeltjes gevestigd zijn...echt het houdt niet op. Tevreden kon ik daar een pot thee achterover slaan wat zorgde voor iets meer energie, genoeg in ieder geval om zo'n 50 foto's te maken...oeps. Dit geheel ging gepaard met commentaar van de rest "Ben je nou nog niet klaar?" "Kijk daar dan dat licht maak daar nou een foto van." "Heeft ze dat weer gemist, je moet wel opletten hè." HAHA O ja en mijn zus en ik kregen nog een lesje over The Wizard of Oz (volgens mijn zwager en vriendin een schande dat wij die niet gezien hadden, sorry we zijn slecht opgevoed en kennen die klassiekers niet HAHA). Het enige wat ik heb onthouden van het verhaal is het stukje over 'the yellow brick road' HALLO dat is een nummer van Arctic Monkeys...daar zit dus nog een betekenis achter ook. Zie hier, een lesje van mij - poging tot haha ik heb de film immers niet gezien ^^

In de film functioneert deze o zo bekende weg voor iedereen (uitgezonderd een paar onwetende zussen) als een soort van 'guideline' voor Dorothy - wacht die naam ken ik wel "Dorothy was right though! - naar Emerald City. Later blijkt dat er twee wegen naar die stad zouden lijden, maar Dorothy koos natuurlijk de moeilijkste anders is die film natuurlijk geen zak aan. In ieder geval zie het als een metafoor, wij volgen in ons leven ook een weg met allerlei obstakels die we moeten zien te overwinnen (nou nou wat ga ik de diepte in hier). Het leukste van dit allemaal is dat Arctic Monkeys er dus ook een lied over geschreven heeft en nu snap ik pas waar het over gaat, tenminste dat denk ik dan. Oké eerlijk gezegd omschrijft iemand het wel mooi, dus ik heb het zelf niet verzonnen.

"It is talking about The Wizard of Oz and the silly quest of searching for whatever it is that girl running away from him is trying to find. Since his name for her is Houdini, I'm guessing she keeps escaping his attempt to love her as she is failing to find what she feels she needs...the Lion wanted courage, Tin Man needed a heart, Dorothy wanted to find home and they were all walking on the yellow brick road ro reach the wizard."

Dus luister nu nog maar een keer naar Old Yellow Bricks van Arctic Monkeys (:










































 

































♫ Arctic Monkeys - Old yellow bricks

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe