Rotterdam: Lopen te lopen

3.9.14

In Rotterdam, nou ja lopen, meer fietsen. Twee weken terug besloot ik twee vriendinnen Rotterdam te laten zien. Vooral hoe ik de stad heb leren kennen (dankzij mijn zus en zwager) met al zijn creativiteit.
We hadden een OV fiets gehuurd op het ruimtevaartstation a.k.a. de haaienbek/ grote muil HAHA (lees: het nieuwe centraal station) midden in de stad. Vanaf daar had ik een route uitgestippeld, het was even zoeken, maar uiteindelijk kamen we in het Oude Noorden. Daar aan de Zwaanshals zijn de leukste creatieve winkeltjes gevestigd waar ik erg hebberig van wordt hihi. Hoogtepunten: &designshop, MBR bracelets & more, Lof der Zoetheid. Ik moet volgens mij nog maar eens terug gaan aangezien er nog heel wat leuke winkels geopend worden en ik de helft nog niet eens gezien heb. Misschien is de Swan Walk wel leuk om aan mee toe doen!


Er was echter nog meer dat ik wilde laten zien, ook mijn maag was het hier mee eens! Dus op weg naar Kop van Zuid om een happie te eten bij Hotel New York (: om vervolgens met een goed gevulde maag verder te fietsen over de Rijnhavenbrug naar de SS Rotterdam om net te doen alsnog we daadwerkelijk naar New York zouden gaan hihi. Nadat de wind ons alle kanten op had getrokken, besloten we richting het Deliplein te fietsen om daar even een kijkje te nemen bij de Fenix Food Factory en om uiteindelijk een bakkie te doen bij De Zeeuwse Meisjes (een super leuk winkelcafé) waar het voelt alsnog je in een gezellig woonkamer terecht komt. Daar aangekomen besloot ik mijn zus maar eens te bellen om te kijken of ze nog tijd hadden om af te spreken. Leuk spontaan spraken we af bij Hopper, een café wat ik met aanwijzingen van mijn zwager moest zien te vinden. Bij de eerste hijskranen die ik zag besloot ik maar linksaf te slaan, met een klotsende maag van de koffie en thee - die we tien minuten geleden achterover geslagen hadden - arriveerden we uiteindelijk op de aangegeven locatie om weer wat drinken naar binnen te gieten hihi. We kwamen ook geheel in stijl aan hangend, op de fiets als toeristen die niet wisten waar ze heen moesten, we reden het café zonder pardon voorbij HAHA. Toen mijn zus appte "kijk eens achter je" viel het kwartje, we waren er al. Ook goeiemiddag. De tijd vloog zo snel voorbij dat we nog maar een kwartiertje hadden om in de stad rond te kijken, nog een reden om een keer terug te gaan en dan even te winkelen.
Kortom, een geslaagde dag waarbij mijn twee vriendinnen uiteindelijk ook tot de conclusie zijn gekomen dat Rotterdam inderdaad leuk is! (: Ook al moet je wel even wennen als je daar op de fiets zit en de bewoners elkaar van alles toewensen: "Hé jo teringleiert kun je niet kijken waar je rijdt?!" HAHA. Hilarisch, net een soapserie.




Ergens tussen die grote muil (geweldige bijnaam HAHA) en het oude Noorden kwamen we toffe typografie tegen.




&designshop, Zwaanshals 520.





MBR bracelets & more, Zwaanshals 325A.

Links, Lof der Zoetheid, Noordplein 1.



Hotel New York, Kop van Zuid, Koninginnenhoofd 1.


Raar om een bus zomaar het water in te zien rijden: de splashbus HAHA.



SS Rotterdam, 3e Katendrechtse Hoofd 25.






Fenix Food Factory, Veerlaan 19.

You Might Also Like

1 reacties

  1. vet leuk man, inderdaad Rotterdam was leuk maar wil ik graag weer heen gaan. je hebt wel vergeten hoe bij mij erg moeite had gekost om jullie met mijn fiets te volgen puffff. volgende keer ga ik eerst bij een fietswinkel langs om mij banden te laten oppompen. Leuk foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe