Zwolle: Open monumentendag

17.9.14























Zaterdag 13 september was het Open Monumentendag door het hele land, een leuke manier om je eigen stad - in dit geval Zwolle - eens van een ander perspectief te bekijken. Dit kan nog verrassend zijn ook. Samen met een vriendin zat ik al om 10.00 uur op de fiets, onderweg naar het landgoed Schellerberg. Dit landgoed met bijbehorend landhuis ligt net buiten Zwolle, ik hou van die plekjes waar de stad overgaat in het platteland, daar waar de drukte van de stad overgaat in de rust van het platteland en waar de uitlaatgassen plaatsmaken voor boeren strontlucht. Hoe meer van deze plekken ik ontdek rondom Zwolle, hoe meer ik Zwolle ga waarderen - oké niet dat ik iets heb met strontlucht, laat dat even duidelijk zijn ;)


Na het grindpad veilig (ik haat grindpaden, fobie die ik vroeger opgedaan heb, ik ben altijd bang dat ik keihard op me bek zal gaan daar) afgereden te hebben kwamen we bij een monumentaal landhuis waar de eigenaar een rondleiding gaf over zijn landgoed, heel interessant die geschiedenis. Na een tijdje door het vers gemaaide gras gebanjerd te hebben - hmm ik had vanmorgen toch rode schoenen aan?! - sprongen we snel weer op de fiets om richting Peperbus te vertrekken. Nadat we allebei hijgend als een postpaard de 236 treden beklommen hadden, was het uitzicht vanaf 51,2 meter hoogte geweldig. Tof om je eigen stad eens van boven te bekijken. 's Middags heb ik nog even een kijkje genomen bij de oude ambachtsschool in mijn wijk.


















































































Boven en rechtsonder gemaakt door Dagmar.




























 









De honderdjarige hond die blind was en daarom zijn oren en neus volgende aangezien er twee uitgeputte en uitgehongerde types op een muurtjes zaten bij te komen van de klim die ze net overleefd hadden. Dit - het eerste deel van het verhaal - volgens een vrouw die net haar hele levensverhaal aan de eigenaar van de hond had staan doen. En wij maar denken dat die twee elkaar al jaren kende. Haha. Mensen kijken, het blijft leuk.






























You Might Also Like

2 reacties

  1. jemig, wat leuke foto's. Je wordt steeds beter :)
    vind zo erg dat ik weer iets heb gemist :((((

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe