Zwolle: Dominicanenklooster

8.7.14























Afgelopen zaterdag leek het meer herfst dan zomer met al die regen, de perfecte dag dus om eindelijk eens een bezoekje te brengen aan het Dominicanenklooster in mijn woonwijk, Assendorp. Ik woon er vlakbij en ben er al honderden keren langs gefietst, een bezoekje stond al lang op de planning aangezien ik wat toffe foto's voorbij had zien komen.
We kwamen binnen in de kerk, maar uhm waar is nu dat klooster? Al snel raakten we in gesprek met een oudje die ons wel een rondleiding wilde geven door het klooster en zo geschiedde (: Eenmaal in de kloostergangen leek het net alsof we in de Middeleeuwen beland waren. Super leuk om een stukje geschiedenis te horen en er wonen nu nog steeds negen broeders.































Volgens onze gids werd deze zaal vroeger gebruikt om de monniken te onderwijzen. In de zin van als ze iets verkeerds hadden gedaan dan werden ze als het ware op hun nummer gezet haha. De gids vertelde het in ieder geval heel leuk.


































You Might Also Like

6 reacties

  1. nou ik hoop derde poging wel lukt...met comment

    erg leuke foto's meid, die lens van je neemt leuke foto's...mooi sfeer. Elk foto geeft een apart gevoel..maar dit is prachtig..serieus. Ik ga ook later maar spiegelreflex camera zoeken...

    leuk leuk leuk foto's, je wordt beter and beter.. je creëer je eigen style :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is ook mij zoveelste poging...op het werk werd de reactie steeds niet geplaatst. It's a sign haha. Dankjewel. Ik raad iedereen die lens ook aan, zo gaaf die scherpte/diepte! Ik merk stiekem zelf ook dat mijn foto's steeds vooruit gaan en aan mijn foto's kun je altijd zien of ik er plezier in heb of niet haha.

      Verwijderen
  2. Oooh wat mooi, die glas-in-lood ramen! Mooi sfeertje ook... leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt leuk om een keer te kijken hoor, ligt zowat in de achtertuin dus haha ;)

      Verwijderen
  3. Super gave foto's. Is echt een toffe lens. Ik ben er ook zo blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi dankje (: Een fantastische aanrader van jou die lens ^^

      Verwijderen

Subscribe