Rotterdam: There ain't enough hours in a day

29.6.14























Ken je dat gevoel? Dat moment aan het einde van een dag, wanneer je even stilstaat bij de dingen die je gedaan hebt die dag en dan denkt: "Damn waarom is deze dag zo snel voorbij gegaan?" Natuurlijk zijn er ook dagen die je wel kunt vervloeken en dan maar heel hard hopen dat er minder uren in een dag zitten. Nu gaat het echter om die dagen waarop er meer uren in een dag moeten zitten, vooral als het om vakanties gaat of elk ander moment dat ik op reis ben. En onder het 'op reis zijn' valt eigenlijk heel veel.


Zo was ik vorige maand op reis met mijn zus, broer, zwager, schoonzus, neefje en nichtje. Een reis over het water in de Weerribben, als een stel lawaaierige gekken op een fluisterbootje door het hoge riet terwijl de zon op onze hoofden brandde. Het was fantastische, de eerste familiedag in 23 jaar - misschien kan ik het beter 'zussen en broer met aanhang dag' noemen, maar dat is gelijk zo'n mond vol haha. Geweldig om gewoon even lekker te genieten, zonder iets te moeten en hetgeen wat er die dag zal gebeuren niet teveel te plannen (:



























Aan het einde van diezelfde maand had ik met mijn zus een heuse zussendag gepland. In één maand twee nieuwe tradities...dat wil ik erin houden! (: We zouden samen foto's gaan maken in Rotterdam, maar het werd meer foto's van mij maken haha voor de fotoshoot waar ik eerder over vertelde. Dit vond ik helemaal niet erg, want het eindresultaat is fantastisch! Nu hebben we gewoon een goede reden voor de tweede zussendag hihi.
We begonnen de dag met een lekkere lunch bij een super leuk tentje (Lof der Zoetheid) waar het blijkbaar altijd vechten is om een plekje. Daarna vervolgden we onze reis naar Kop van Zuid, altijd als ik daar aan kom heb ik het idee dat ik in het buitenland ben...met al die hoge gebouwen. Daarnaast voelde ik mij net één of andere hipster met mijn Herschel rugtas en de geleende fixed fiets. Kortom, een fijne stad met veel creativiteit (: Hieronder een paar snapshots die ik onderweg heb genomen.























Een rustige start van de dag aan de ontbijttafel. Deze foto maakte ik als test met een 50 mm lens die ik die dag mocht uitproberen. Zo fijn die scherpte/ diepte! Het geeft deze simpele foto een apart sfeertje (:
























Een potje thee met een proeverij van allerlei lekker meuk bij Lof der Zoetheid. Om de hoek zit nog een super toffe winkel, die helaas niet open was...ik tref het met die winkel nooit als ik in Rotterdam ben. Toch wil ik er nog een keer binnen kijken, ze werken daar onder andere met een 3D printer (&designshop).


























Tijd om zelf even wat foto's te maken op Kop van Zuid waar de bruidsparen je om de oren vlogen haha.




Tijd voor een bakkie pleur met een gebakkie erbij...gelijk een goede gelegenheid om even snel wat anders aan te trekken. Inmiddels was het al 18.00 uur, oeps! De Zeeuwse Meisjes, wederom een leuk koffietentje gecombineerd met een winkeltje.











































's Avonds hebben we gegeten bij Ketelbinkie, daarbij werd bij grote uitzondering mijn zwager wel toegelaten, het is immers zussendag HAHA.
























Ondertussen was de zon al begonnen aan zijn ondergang wat een aantal mooie plaatjes opleverde bij en op de Erasmusbrug.

































































♫ Editors - Hyena

You Might Also Like

3 reacties

  1. Mooie foto's en het zag er echt een fijne dag uit! Bootje varen is altijd super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Nu maar hopen op nog meer mooie dagen op en in het water haha (:

      Verwijderen
  2. Oeh, mooie kleuren in je foto's :) En we moeten dus echt maar eens naar Rotterdam gaan om daar alle 'hotspots' te bewonderen! Lijkt me tof!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe