Wanderlust: Rome #1

14.3.14























Halverwege februari was het dan eindelijk zover, samen met Dagmar vertrok ik naar de prachtige Italiaanse hoofdstad Rome! Nou ja er kwam iets meer bij kijken dan deze simpele omschrijving...de start was namelijk alles behalve relax HAHA. Punt één: ik had mijn vinger blijkbaar opengehaald aan mijn koffer tijdens het op de band pleuren, gevolg een balie die onder het bloed zat. Dus. Punt twee: Dagmar moest haar naam aan laten passen. Punt drie: die klote rij voor de bagagecontrole schoot niet op, gevolg "Willen mevrouw Vreugdenhil en mevrouw Heikens zo snel mogelijk naar het vliegtuig komen." WHAAAAAT worden WIJ nu echt OMGEROEPEN! Dat dus. Uiteindelijk zijn we wel keurig op tijd vertrokken. Een kleine twee uur later was alles weer vergeten aangezien we beloond werden met prachtig lenteweer (:


Gedurende zeven dagen zijn we de stad doorkruist en hebben we alle toeristische trekpleisters vastgelegd op camera hihi. Achteraf hadden we alles best wat beter kunnen spreiden aangezien we al die hot spots er in vier dagen al doorheen gejaagd hadden. Oeps. In ieder geval aan de hand van mijn foto's (de 644 heb ik terug weten te dringen tot 195 ^^ welke ik niet allemáál ga posten natuurlijk) zal ik één en ander vertellen over deze geweldige stad!

Vrijdag kwamen we aan en hebben we even relaxt aan gedaan en wat boodschappen gedaan...een restaurant vinden in de buurt van ons hotel was nog wel even een dingetje. Ons eerste avondmaal bestond namelijk uit chips (!) en broodjes met allerlei meuk erop en een erg lekker non alcoholische cocktail. Gekke Romeinen.
























Vlakbij ons hotel leek het wel een Toscaans platteland.























Dat gekke avondeten wat voor Romeinse begrippen natuurlijk gewoon een snack is aangezien ze zelf nooit vroeg eten.

Dag twee, de gordijnen gaan open. AHHH wat een mooi weer! Een Italiaanse man die ons aanspreekt op straat zegt dat we geluk hebben met het weer, afgelopen week heeft het continue geregend en nu hebben wij een vakantie vol zon (bijna dan). Zaterdag stond geheel in het teken van het Vaticaan.























'Ristorante' waar die ober op de voorgrond een paar seconden eerder struikelde over die bewuste stoel HA!

























Het imposante Piazza San Pietro met natuurlijk de Sint-Pietersbasiliek en heel veel mensen en o ja heel veel zon ♥

Op weg naar Vaticaanstad werden we aangehouden door een vrouw die audio tours aanbood door de Vaticaanse Musea, bijkomend voordeel was dat we niet in die mega rij hoefden te wachten om de Sint-Pieter in te gaan. Je bent nu in Rome, dus waarom niet. DOEN! En natuurlijk vond ik het geen straf om een hele middag achter een Italiaanse gids aan te lopen ^^

















Als ware toerist met oortje in luisterend naar de Engelstalige uitleg en o ja ik klim altijd overal bovenop hihi.
















































Je zult in Rome vaak in de meest ongemakkelijke posities staan om al die mooie plafonds te bewonderen.

















Nadat onze gids meerdere malen kwaad werd aangekeken door Italiaanse beveiligers werden we zo ongeveer uit de Sixtijnse Kapel gegooid (daar mag je dus helemaal niet praten of enige vorm van geluid maken en geen foto's maken). Don't blame the guy for trying haha. Zonder gids vervolgden we onze tour naar de imposante Sint-Pieter - een woord wat je nog veel zult horen aangezien veel plaatsen in de stad indruk maken!








































Die zon die door de ramen scheen, WAUW WAUW WAUW! ♥

























En dan sta je buiten met als hamvraag: gaan we de Sint-Pieter nog beklimmen zodat we het mooiste uitzicht over Rome kunnen bewonderen? We waren al helemaal verrot en wilden het bijna opgeven toen een euromunt het lot bepaalde, ik koos munt EN het werd munt. Oké here we go! Het was elke traptrede waard.

























Reflecties, één van mijn favoriete onderwerpen (:

















Zondag stond Castel Sant'Angelo op het programma, dit kasteel staat in verbinding met het Vaticaan...beide gebouwen worden door middel van een lange muur met elkaar verbonden en dient als de vluchtroute van de Paus. Hoe cool.























Street art for the win! ♥









 En zo verandert een stralende lucht ineens in een onheilspellende onweerslucht, experimenteren ^^























Berlini, zijn werk zie je overal in Rome. De kunstschilder uit de Renaissance.


















 Piazza Navona, kunstwijkje van Rome.

 Ineens liepen we hier tegenaan, Area Sacra dell'Argentina.

 En door naar het Pantheon, weer zo'n imposant gebouw! En super leuk om mensen te kijken haha.






















Er lijkt geen einde te komen aan deze dag, want we liepen ook ineens tegen een immens groot monument aan wat we uiteindelijk vanuit elke hoek in Rome weer zagen. Super mooi wit...een monument voor Victor Emmanuel II, de eerste koning van het verenigd Italië. Awesome!























 Na een vermoeiende dag even tijd om te zitten en ja gestoord te doen LOL.












Tot slot nog wat snapshots van Rome by night! (: En binnenkort zal het tweede deel van de foto's volgen...bereid je voor op nog een spam hihi.



You Might Also Like

4 reacties

  1. Wauw zo mooi! Ik krijg meteen een vakantiegevoel haha. Die musea lijken me echt prachtig, echt hele mooie kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! (: Als ik de foto's ook weer zie, wil ik gelijk terug. Echt een aanrader om een keer heen te gaan! :D

      Verwijderen
  2. Vaticaan, voor een history freak like me is Heaven. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe