Wanderlust: Rome #2

16.3.14






















Zoals beloofd bij deze het tweede deel van de Rome foto spam! Ik kan geen genoeg krijgen van het bekijken van mijn foto's, want o Rome I love you. Wat een stad, wat een weer, wat een mooie gebouwen, wat een relaxte sfeer en wat een fijne vakantie! (: En o ja laten we het mensen bespieden (lees: knappe Italiaanse mannen spotten), het lekkere eten, de goedkope cappuccino (oké niet dat ik nu ineens een koffie fanaat ben, maar kom op voor €0,90 wil ik ook best een poging doen) en mijn lieftallige camera die dit allemaal vast kan leggen ook niet vergeten.


Maandag was weer een geweldig mooie dag ☼ De eerste hotspot locatie van de dag was de Trevifontein, wederom leuk om te kijken hoe al die mensen muntjes in de fontein gooien en om wat Nederlanders tegen te komen en in discussie te gaan hoe we dat muntje nou het beste in die fontein kunnen pleuren. Het moment suprême is in ieder geval vastgelegd HAHA.







































Op weg naar de Spaanse Trappen kwamen we nog door een leuk winkelstraatje met onder andere Brandy Melville...daar gaan we natuurlijk even koekeloeren. Om vervolgens terug te komen met een muts met Union Jack (o ja en ik kocht ook nog een kussen met Union Jack op een marktje, uhmmm waren we op vakantie in Engeland of toch Italië hihi).







































Altijd super leuk ingericht die Brandy Melville ^^













































Bovenaan de Spaanse Trappen kom je uit bij de Trinitá dei Monti, een - je raadt het al - kerk.

















 Villa Medici.

























Genieten van het weer en uitzicht in een hoger gelegen park...zie ik daar het beruchte witte monument? :P

Uiteindelijk zijn we bij de Spaanse Trappen weer afgedaald naar straatniveau en kwamen we zo ineens in de duurste winkelstraat van Rome, Via Condotti. Wat een poeha al die bewakers die chagrijnig kijkend te mensen die voorbij lopen scannen. Sla je rechtsaf dan kom je bij Piazza del Popolo.






















Dinsdag was WAUW, de hele dag hebben we rondgelopen in het historisch Rome met al zijn oude meuk...de echte oude meuk dus. Dan heb ik het natuurlijk over het Colosseum en Forum Romanum ♥ Helaas werd het in de loop van de dag wel minder zonnig en die weersverandering zette door naar de rest van de dagen die nog kwamen. 


Er stond een mega rij voor het Colosseum, daarom zijn wij eerst naar het Forum Romanum gegaan en wat blijkt dat toegangskaartje is ook geldig voor het Colosseum...dusss aan het einde van de middag was de rij weg en konden wij zo doorlopen ^^







































En dan nu...bereid je voor op een zwart wit serie van het Forum Romanum hihi.



 Man: "Gaan we al naar huis?" Vrouw: "Nee, de kids moeten eerst hun artistieke tekeningen afmaken." Haha.






























Tijd om weer eens lekker te zitten en mensen te kijken en o ja iets met een fotoshoot, madeliefjes en een zelfontspanner. LOL.





 Volgens mij hebben we de 10 opnamen al gehad, ik ga even kijken...






















Wat moeten die mensen daar in het Colosseum wel niet denken HAHA.


















Het oude meuk hoogtepunt: Colosseum. Met een ultra blije selfie SMILE!



























Aan het einde van de middag nog even snel door naar het altijd drukke verkeersplein Piazza Venezia, met weer het imposante Monument van Victor Emanuel II en de trap naar het Capitool - de belangrijkste van de zeven heuvels in Rome (: Als je aan de achterkant doorloopt heb je een prachtig uitzicht over het Forum Romanum...wat 's avonds uitgestorven is waardoor het lijkt alsof er een uur geleden niet nog een hele horde Japanners met tablet rond hobbelde.




















Ik hou van foto's waarvan ik niet weet dat ze van mij gemaakt worden hihi...lekker spontaan (:

Woensdag liet ik mijn camera in het hotel, dat voelde heel kaal...dus ook geen foto's. We gingen naar het Tibereiland, Campo de'Fiori - een super leuk en gezellig marktje met verse groente en fruit en pasta en allemaal Italiaanse meuk. Verder kwamen we nog een keer langs het Pantheon en hebben we 's avonds gegeten aan het Piazza Navona (waar onze Engelse buurman zowat verzoop in zijn mega bierglas van 1 liter) ...wat waren we blij met een kop warme drank!

























Donderdag was een regenachtige dag in Tivoli, een stadje buiten Rome. Daarom zijn we maar direct weer vertrokken aangezien het in Rome wel droog was. 

En vrijdag moesten we toch echt weer terug naar huis waar we 's middags opgehaald werden door mijn zus die zorgt voor de nodige vitamines. Lief! (:

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe