Zwolle: In this light and on this evening

2.2.14


Het woord fotografie is afgeleid van twee Griekse woorden, 'fotos' en 'grafein' wat dus letterlijk 'het schrijven met licht' betekent. De eerste foto's die ik gemaakt heb met mijn eigen spiegelreflex camera (ja idioot ik kan zelf nog niet helemaal geloven dat ie echt van mij alleen is hihi) doen deze omschrijving wel eer aan al zeg ik het zelf ;P Afgelopen donderdagavond ben ik samen met een vriendin richting de snelweg in Zwolle vertrokken - op twee minuten afstand van mijn huis heb je een ideale plek waar je op een brug boven de bewuste IJsselallee staat - om vervolgens nog even snel richting station te fietsen en uiteindelijk te belanden op bovenstaande locatie: de IJsseltoren (I know alles in Zwolle heeft zowat 'IJssel' in de naam). Die foto heb ik overigens per ongeluk gemaakt, iets met een te lange sluitertijd - eentje van 30 seconden - en te weinig geduld (: Het doel van de avond was het vastleggen van de stadslichten, een greep uit het eindresultaat.















♫ Editors - In This Light And On This Evening

You Might Also Like

4 reacties

  1. Mooi toch altijd, dit soort licht foto's! Ik ga er 's avonds eigenlijk nooit op uit met mijn DSLR maar als ik dit zo zie, krijg ik acuut zin om dat wel te doen! En <3 Editors!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja het heeft toch wel wat hoor...lekker experimenteren. Als alle kerstverlichting weg is, moet je toch iets anders verzinnen hihi (: Ik zeg doen! Editorsss, ik wil ze weer live zien ♥ (jammer dat de verkoop van dit jaar alleen in de winkel was ¬¬)

      Verwijderen
    2. Boehoe, ja! Ik overwoog nog om erheen te gaan maar dat was waarschijnlijk een kansloze missie geweest, als ik de foto's van die giga rij zag. Bummer.

      Verwijderen
  2. oh my my, goed bezig.
    We moeten zoveel dingen aan Griekse mensen danken...
    EN je eigen spiegelreflex camera.... can't wait to have one.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe