Analoge fotografie: Antwerpen

8.2.14


Alweer een tijdje geleden, op zaterdag 2 november, vertrok ik samen met Daphne richting Antwerpen (: Gezellig even ertussenuit. Aangezien de ring rondom Antwerpen nogal druk kan zijn, hebben we de auto in Essen gedumpt om vervolgens de reis per trein te vervolgen.

Natuurlijk waren we 's ochtends eigenlijk te laat vertrokken, want ja hallo het is zaterdag en we kunnen eindelijk een keertje uitslapen. Vandaar dat we ook pas rond 13.00 uur in de stad waren, het winkelen wilde niet echt lukken. Daarom gingen we op zoek naar een leuk restaurantje en dat was dus makkelijker gezegd, dan gedaan. Wat een mega drukte op zaterdag! Echt niet leuk...rond 16.00 uur konden we eindelijk een Belgische wafel naar binnen schuiven om vervolgens de leuke winkels die we eerder gespot hadden nog even snel te bezoeken. EN we zijn geslaagd...tijdsdruk werkt prima bij ons hihi. Bij één winkel hebben we alles zo'n beetje gekocht. New Look een aanrader!
's Avonds hebben we enorm lekker gegeten en kon ik sinds tijden weer eens een crème brûlée naar binnen werken (: Eenmaal weer buiten was het slecht weer geworden, regen en wind zo hard dat je door de straat geduwd werd - dit was dus ten tijde van die 'stormen' in Nederland. Zondag hebben we de stad nog wat beter verkend en had ik tijd om deze foto's te maken. Kortom, een geslaagd weekendje weg!







Het stadhuis van Antwerpen in Renaissance stijl.



Graffiti langs de Schelde (:







Het begin van het winkelhart van Antwerpen, de Meir, op zondag is niks meer te merken van de drukte van de vorige dag.


 

Iedereen zei al dat het centraal station van Antwerpen zo mooi is, het is echt zo. Wauw! Zo oud.




You Might Also Like

6 reacties

  1. Reacties
    1. Wow dankje! (: De kleuren vond ik zelf beetje apart...is een zwart wit rolletje, maar de kleur is bruinachtig haha. Toch zo'n oude uitstraling heeft ook wel weer wat ^^

      Verwijderen
  2. breathtaking beautiful. Er zijn paar die erg leuk eruit ziet, maar mijn favo is die ene fiets met boeken...BRILLIANT.... leuk effect. Ik zie ook dat zwart/wit foto veel beter eruit ziet (in mij mening he) bij contrast tussen veel donker met lichtere object die eruit springt en met mensen. Maar well done. Ik moet nog mijne laten ontwikkelen....maar moet even met dat wachten. Er zijn nog 3 z/w rollen van 2012 Parijs die in mij la wacht :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. DANKJE ^^ Ja die fiets met die boeken vond ik ook gaaf. Maar wat je zegt over contrast is helemaal waar, zwart wit rolletjes kun je ook het beste gebruiken bij objecten met veel contrast anders wordt het één vlek haha. En ik ben zoooo benieuwd ook naar je foto's, come on Parijs! YAY. Hopelijk kun je binnenkort keertje één ontwikkelen...helaas is zwart wit wel duurder ):

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's weer! Ik hou van zwart wit <3
    Ik snap nu trouwens wel wat je bedoelt met de light leaks. Op sommige foto's is het echt een prachtige toevoeging maar op andere wat minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt! (: Ja klopt inderdaad, vooral met zwart wit foto's heeft zo'n light leak niet echt een toegevoegde waarde ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe