Analoge fotografie: Amsterdam

10.10.13

Zoals ik al eerder zei, zou ik nog een post plaatsen over mijn dagje Amsterdam met Arzu zodra mijn fotorolletje ontwikkeld was. Natuurlijk is het steeds weer spannend wat eruit komt...nou ik was niet bepaald blij met het resultaat. De Hema heeft er één puinzooi van gemaakt en de foto's verkeerd afgedrukt, daarnaast leek het ook net alsof er een vrachtwagen over mijn mapje was gereden! Witte strepen dwars door het beeld waren het eindresultaat, uiteindelijk zijn er 12 foto's nog redelijk toonbaar, de overige 24 zijn de moeite niet waard. Gelukkig heb ik mijn geld teruggekregen.

Over dat dagje Amsterdam dus...de NS zou de NS niet zijn als er weer wat mis zou gaan. Op deze bewuste - enigszins vroege morgen - waren ze namelijk nog druk op zoek naar een machinist die onze trein naar Amsterdam zou loodsen. Een kwartier lang duurde het voordat ze besloten ons uit de trein (lees: een benauwd hok waar een stel bejaarden je angstig staan aan te koekeloeren) te bevrijden, wij hadden echter maar twee seconden nodig om te besluiten dat we een andere trein richting de hoofdstad zouden nemen...eentje die vanuit Hannover kwam een geen enkele tussenstop maakte. Chill! (: In deze trein was het een komen en gaan van hipsters uit Duitsland die...naar de wc moesten en hier vervolgens samen - ja twee meiden - in verdwenen. "Hmmm dat is hip en modern."; hoorde je die verwarde oude man in lange jas met vouwfiets denken (hij kon zo uit een Duitse oorlogsfilm gestapt zijn als één of andere hoofdofficier). 


Eenmaal in Amsterdam hebben we eerst wat gewinkeld in de Kalverstraat om vervolgens te vertrekken naar de 'negen straatjes'...waar de winkels eigenlijk nog leuker zijn dan in de stad zelf. Hier wil ik dan zeker nog een keertje heen - inmiddels is hiervoor al een datum geprikt en wel op 25 oktober, dus wees voorbereid op nog een post over Amsterdam ^^ Hopelijk kan ik er dan ook wat meer van genieten, ter hoogte van de Prinsengracht werd ik namelijk gestoken door een wesp waardoor ik zowat panisch door de winkelstraat rende en steeds checkte of ik nog leefde...want ja ik wist niet precies wat er gebeurde HAHA. En wat heeft Arzu hierom een lol gehad, ze heeft mij er meerdere keren van verzekerd dat het echt wel een wespensteek was. LOL and look at me now, I'm still alive!
Op een gegeven moment wisten we niet meer welke gracht we nu al gezien hadden en welke niet, ze lijken allemaal zo op elkaar! Gelukkig is er nog zoiets uitgevonden als straatnaambordjes en Google Maps en o ja behulpzame Amsterdammers.

's Avonds wilden we gaan eten bij een pannenkoekenschuur genaamd "The Pancake Bakery". Blijkbaar is dit zo'n populair restaurant dat er de hele dag al een rij voor de deur stond...dus en daar hebben we die hele grachtengordel voor doorlopen? Volgende keer gaan we wel even gezellig ergens wat eten hoor (in plaats van een snelle hap in de trein ¬¬)! Zoals Arzu het mooi samenvatte hihi: Had an amazing day. Throught the screams, laughter and whining we made it!






You Might Also Like

2 reacties

  1. haha you're imagination is brilliant.
    leuke verhaal bij elkaar gezet. Ik vind zo leuk om een entry van je blog te lezen. Je geeft meteen de gevoel of we erbij waren. Leuke foto's :))) kan echt niet op 25 oktober wachten... :)

    A.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja ik overdrijf soms ook wel zoals die man in lange jas en die meiden die naar wc gingen hahaha. Gewoon een beetje sarcasme in de strijd gooien hihi (: Als ik deze foto's trouwens zie dan lijkt de kwaliteit echt heel anders! :O

      Verwijderen

Subscribe