Analoge fotografie: Deventer

24.9.13


Daar is ie dan rolletje nummer twee! De foto's zijn weer gelukt (: ...alleen ik kan zien dat ik een mindere dag had aangezien de foto's wat op elkaar lijken, ik zal ze dan ook niet allemaal plaatsen ^^ Reden hiervoor was het fotorolletjes drama. Mijn camera wilde niet verder draaien en ik kon geen foto's meer maken, dan maar een nieuwe halen en hopen dat het rolletje van Utrecht gelukt is. Inmiddels weten we dat er niks aan de hand is aangezien de foto's van Utrecht al online staan. De teller is hoogstwaarschijnlijk gewoon kapot hihi.

Al met al was het een gezellig dagje in Deventer samen met een goede vriendin (: Een mooie dag om over de plaatselijke markt de struinen en wat winkels te bekijken. Als afsluiting samen met Daphne en haar moeder op het dakterras van de V&D (ons stamrestaurant haha) nog wat gedronken.


 

De bekendste straat in Deventer, de Walstraat.




Daphne, ze had nooit gehad dat ze in 2013 nog op een ouderwetse foto zou staan die nog ouderwets ontwikkeld wordt hihi.



De laatste twee foto's heb ik na het inscannen omgezet in zwart wit. Eigenlijk wil ik bij analoge foto's de kleur gewoon behouden, maar bij deze twee was het wel mooier (: Ik heb inmiddels ook zwart wit fotorolletjes gekocht bij de Lomography winkel in Amsterdam...heel benieuwd hoe dat eruit gaat komen en ik vraag me af of ik deze rolletjes wel gewoon kan ontwikkelen bij de Hema zonder dat ze de foto's verpesten...

You Might Also Like

8 reacties

  1. FANTASTISCH.... ziet leuk eruit. Ik kan niet wachten om te zien hoe mijne is gelukt

    A.G.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje :D Jaaa ik ook! We gaan het vanavond zien!

      Verwijderen
  2. Wat is dat leuk zo! Heel gaaf eigenlijk om ook te zien wat een verschil dat is met foto's die we tegenwoordig kunnen maken. Het is alsof je naar foto's kijkt met een filter er overheen, terwijl we 'vroeger' gewend waren dat ze er allemaal zo uitzagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, leuk om te horen dat er meer mensen zijn die de oude fotorolletjes wel waarderen hihi (: Echt tof om een analoge camera naast je digitale te hebben, zo'n sfeer kun je niet echt creëren met een digitale camera. De meest simpele onderwerpen krijgen een aparte sfeer (:

      Verwijderen
  3. Super tof zijn ze :D Ik kan ook niet wachten om binnenkort mijn eigen analoge foto's te maken wooh! Ik vond deze website trouwens, waar je foto's kunt afdrukken (misschien kwalitatief nog wel beter als de Hema): http://www.profotonet.nl/producten/fotoafdrukken.html ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankuuuu. Maaruh op die website kun je toch geen rolletjes ontwikkelen? ;)

      Verwijderen
  4. Mooi zijn ze geworden. Analoge fotografie blijft fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ja het heeft een leuk sfeertje (: Ben nu een zwart wit rolletje aan het proberen...eens kijken wat voor effect dat geeft!

      Verwijderen

Subscribe